1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
تجزیه و تحلیل مفاهیم و مبانی فشرده سازی اکولوژیک در بوم نظامهای زراعی و معرفی روشهای فشرده سازی بوم سازگار در تولید مواد غذایی |
3 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر و شرکت در مباحث کلاسی 25%، ارائه سمینار 25% و امتحان پایان ترم 50% |
4 |
منبع |
• Lal, R., Singh, B.R., Mwaseba, D.L., Kraybill, D., Hansen, D.O., Eik, L.O. 2015. Sustainable Intensification to Advance Food Security and Enhance Climate Resilience in Africa. Springer.
• Reddy, P. Parvatha. 2016. Sustainable Intensification of Crop Production. Springer.
• Udaya Sekhar Nagothu. 2018. Agricultural Development and Sustainable Intensification: Technology and Policy Challenges in the Face of Climate Change (Earthscan Food and Agriculture). Routledge.
• Jules Pretty, Zareen Pervez Bharucha. 2018. Sustainable Intensification of Agriculture: Greening the World\\\\\\\'s Food Economy. Routledge.
• کوچکی و همکاران، 1393. کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
• کوچکی و همکاران، 1393. کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
• نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعی. 1390. دکتر کوچکی و همکاران، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. |
5 |
شایستگی های پایه |
شناخت اثرات فشرده سازی بوم نظامهای زراعی بر اکوسیستم، بررسی امنیت غذایی در دنیا و ارائه راهکارهای تولید فشرده و پایدار گیاهان زراعی برای حفظ کمیت و افزایش کیفیت |
6 |
اهداف یادگیری |
مدیریت فشرده و پایدار گیاهان زراعی به جهت بهبود تولید غذا و ارائه راهکارهای مدیریتی فشرده و پایدار با هدف بهبود تولید گیاهان در بوم نظام های زراعی |
7 |
روش تدریس |
معرفی منابع، ارائه سرفصل با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و ارایه مقالات مربوط و بحث در خصوص مطالب و سرفصلها |
8 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و فعال در سر کلاس، ارائه سمینارها و مقالات و شرکت در مباحث کلاسی |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری ارائه می شود. |