طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی تجزیه و تحلیل مفاهیم و مبانی فشرده سازی اکولوژیک در بوم نظامهای زراعی و معرفی روشهای فشرده سازی بوم سازگار در تولید مواد غذایی
3 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر و شرکت در مباحث کلاسی 25%، ارائه سمینار 25% و امتحان پایان ترم 50%
4 منبع • Lal, R., Singh, B.R., Mwaseba, D.L., Kraybill, D., Hansen, D.O., Eik, L.O. 2015. Sustainable Intensification to Advance Food Security and Enhance Climate Resilience in Africa. Springer. • Reddy, P. Parvatha. 2016. Sustainable Intensification of Crop Production. Springer. • Udaya Sekhar Nagothu. 2018. Agricultural Development and Sustainable Intensification: Technology and Policy Challenges in the Face of Climate Change (Earthscan Food and Agriculture). Routledge. • Jules Pretty, Zareen Pervez Bharucha. 2018. Sustainable Intensification of Agriculture: Greening the World\\\\\\\'s Food Economy. Routledge. • کوچکی و همکاران، 1393. کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. • کوچکی و همکاران، 1393. کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. • نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعی. 1390. دکتر کوچکی و همکاران، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
5 شایستگی های پایه شناخت اثرات فشرده سازی بوم نظامهای زراعی بر اکوسیستم، بررسی امنیت غذایی در دنیا و ارائه راهکارهای تولید فشرده و پایدار گیاهان زراعی برای حفظ کمیت و افزایش کیفیت
6 اهداف یادگیری مدیریت فشرده و پایدار گیاهان زراعی به جهت بهبود تولید غذا و ارائه راهکارهای مدیریتی فشرده و پایدار با هدف بهبود تولید گیاهان در بوم نظام های زراعی
7 روش تدریس معرفی منابع، ارائه سرفصل با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و ارایه مقالات مربوط و بحث در خصوص مطالب و سرفصلها
8 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در سر کلاس، ارائه سمینارها و مقالات و شرکت در مباحث کلاسی
9 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری ارائه می شود.