طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اختیاری
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با ماهیت بوم نظامهای زراعی، تجزیه و تحلیل مدیریت در سطوح تلفیقی، روش های سنتی مدیریت متکی بر دانش بومی و نقش آن در پایداری، شاخصهای بوم نظامهای مناطق خشک، پایداری بوم نظامهای زراعی مناطق خشک، مدیریت پایدار منابع آب، خاک در اکوسیستمهای کشاورزی، راهکارهای حفظ تنوع زیستی و ارتقاء آن در بوم نظامهای زراعی
3 شایستگی های پایه شناخت ماهیت بوم نظامهای زراعی، تجزیه و تحلیل مدیریت در سطوح تلفیقی، روش های سنتی مدیریت متکی بر دانش بومی و نقش آن در پایداری، شاخصهای بوم نظامهای مناطق خشک، پایداری بوم نظامهای زراعی مناطق خشک، مدیریت پایدار منابع آب، خاک در اکوسیستمهای کشاورزی، راهکارهای حفظ تنوع زیستی و ارتقاء آن در بوم نظامهای زراعی
4 اهداف یادگیری شناخت ماهیت بوم نظامهای زراعی، تجزیه و تحلیل مدیریت در سطوح تلفیقی، روش های سنتی مدیریت متکی بر دانش بومی و نقش آن در پایداری، شاخصهای بوم نظامهای مناطق خشک، پایداری بوم نظامهای زراعی مناطق خشک، مدیریت پایدار منابع آب، خاک در اکوسیستمهای کشاورزی، راهکارهای حفظ تنوع زیستی و ارتقاء آن در بوم نظامهای زراعی
5 روش تدریس معرفی منابع، ارائه سرفصل با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و ارایه مقالات مربوط و بحث در خصوص مطالب و سرفصلها
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در سر کلاس، ارائه سمینارها و مقالات مروری و کامل و شرکت در مباحث کلاسی
7 منبع نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعی زراعت کم آب در ایران: راهبردها و کاربردها نقش ساختار و کارکرد در طراحی و مدیریت بوم نظام های کشاورزی اگرواکولوژی کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری ارائه می شود.
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر و شرکت در مباحث کلاسی 25%، ارائه سمینار 25% و امتحان پایان ترم 50%
10 فایل Pdf File