طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اختیاری
2 هدف کلی تکمیل مباحث مرتبط با زراعت و کشت و کار گیاهان زراعی جدید و استفاده از فناوریهای جدید در مطالعه رشد و نمو گیاهان
3 شایستگی های پایه شناخت اصول زراعت و کشت و کار گیاهان زراعی مهم و جدید و استفاده از فناوریهای جدید در مطالعه رشد و نمو گیاهان
4 اهداف یادگیری تصمیم گیری صحیح برای مدیریت مناسب بوم نظام زراعی جهت دستیابی به ثبات تولید و عملکرد بهینه و شناخت و زراعت و کشت و کار گیاهان زراعی مهم و جدید و استفاده از فناوریهای جدید در مطالعه رشد و نمو گیاهان
5 روش تدریس معرفی منابع، ارائه سرفصل با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و ارایه مقالات مربوط و بحث در خصوص مطالب و سرفصلها
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس، شرکت در مباحث کلاسی و ارایه سمینار
7 منبع • زراعت نوین. 1387. دکتر علیرضا کوچکی و دکتر خواجه حسینی، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. • تولید پایدار محصولات زراعی، زراعت عمومی. 1392. کوچکی و همکاران، مرکز نشر دانشگاهی، تهران. • کوچکی و همکاران، 1393. کشاورزی ایران در گذار به تغییر اقلیم و گرمایش جهانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. • نگرشی نوین بر جنبه های بوم شناختی فیزیولوژیک گیاهان زراعی. 1390. دکتر کوچکی و همکاران، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. • زراعت کم آب در ایران: راهبردها و کاربردها. کوچکی و خواجه حسینی. 1395. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. • Dixon, Geoff R., Tilston, Emma L. 2010. Soil Microbiology and Sustainable Crop Production. Springer. • Gurbir Bhullar Navreet Bhullar. 2013. Agricultural Sustainability. Academic Press. • Sarvajeet Singh Gill; Narendra Tuteja; Renu Tuteja. 2013. Improving crop productivity in sustainable agriculture. Wiley-Blackwell. • Stephen R Gliessman; Martha Rosemeyer. 2010. The conversion to sustainable agriculture: principles, processes, and practices. CRC Press. • Reddy, P. Parvatha. 2016. Sustainable Intensification of Crop Production. Springer. • Gurbir Bhullar and Navreet Bhullar. 2012. Agricultural Sustainability: Progress and Prospects in Crop Research. Academic Press. • Bharat P. Singh. 2013. Biofuel Crop Sustainability. John Wiley & Sons, Inc. • Kevin Murphy and Janet Matanguihan. 2015. Quinoa: Improvement and Sustainable Production. John Wiley & Sons, Inc.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت تئوری و با استفاده از کامپیوتر و امکانات سمعی و بصری ارائه می شود.
9 نحوه ارزشیابی این درس در قالب ارزیابی شفاهی، تکالیف کلاسی، ارائه سمینار و امتحان پایان ترم ارزشیابی خواهد شد.
10 فایل Pdf File