1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی اصلی |
2 |
هدف کلی |
تقویت بنیه استدلال و قوه اجتهاد |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با صرف و نحو عربی؛ آشنایی با اصول استدلال |
4 |
اهداف یادگیری |
ایجاد قدرت استدلال و استنباط |
5 |
روش تدریس |
طرح بحث و بیان نظرات، بحث و استدلال با مشارکت دادن دانشجویان، تطبیق با متن عربی |
6 |
وظایف دانشجو |
پیش مطالعه، شرکت در بحث، ارائه تکالیف کلاسی، ارائه تحقیق پایانی. |
7 |
منبع |
الف. منابع مباحث اصولی کلاسیک:
اصلی: کفایه مرحوم آخوند
فرعی: شروح کفایه و دروس فی علم الاصول شهید صدر
ب. منابع مباحث هرمنوتیک:
گزیده ای از کتاب و مقالات استاد:
کتاب هرمنوتیک و اصول فقه: در آمدی بر قصدی گرایی- تالیف دکتر علیرضا عابدی سرآسیا- بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی.
مقاله «تکثر معنا در متون دینی»
https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1041325.html
مقاله «درآمدی بر نظریه کارکرد تلفیقی قرآن کریم(با تاکید بر برداشت های فقهی)»
https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1054442.html
مقاله « زبان قرآن و امکان سنجی طرح نظریه ارزش افزایی در تفسیر آن »
https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1055322.html
مقاله «بررسی نظریه تفسیری ابن عربی در مورد تکثر معنای قصدی با تاکید بر مبانی فلسفی و اثرات فقهی آن»
https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1068302.html |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وسایل کلاس حضوری نظیر تخته وایت برد و ...
وسایل کلاس مجازی نظیر سایت وی یو و ... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر در طول ترم، تحقیق پایانی و نیز ازمون پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |