طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی اصلی
2 هدف کلی تقویت بنیه استدلال و قوه اجتهاد
3 شایستگی های پایه آشنایی با صرف و نحو عربی؛ آشنایی با اصول استدلال
4 اهداف یادگیری ایجاد قدرت استدلال و استنباط
5 روش تدریس طرح بحث و بیان نظرات، بحث و استدلال با مشارکت دادن دانشجویان، تطبیق با متن عربی
6 وظایف دانشجو پیش مطالعه، شرکت در بحث، ارائه تکالیف کلاسی، ارائه تحقیق پایانی.
7 منبع الف. منابع مباحث اصولی کلاسیک: اصلی: کفایه مرحوم آخوند فرعی: شروح کفایه و دروس فی علم الاصول شهید صدر ب. منابع مباحث هرمنوتیک: گزیده ای از کتاب و مقالات استاد: کتاب هرمنوتیک و اصول فقه: در آمدی بر قصدی گرایی- تالیف دکتر علیرضا عابدی سرآسیا- بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی. مقاله «تکثر معنا در متون دینی» https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1041325.html مقاله «درآمدی بر نظریه کارکرد تلفیقی قرآن کریم(با تاکید بر برداشت های فقهی)» https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1054442.html مقاله « زبان قرآن و امکان سنجی طرح نظریه ارزش افزایی در تفسیر آن » https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1055322.html مقاله «بررسی نظریه تفسیری ابن عربی در مورد تکثر معنای قصدی با تاکید بر مبانی فلسفی و اثرات فقهی آن» https://profdoc.um.ac.ir/paper-abstract-1068302.html
8 مواد و امکانات آموزشی وسایل کلاس حضوری نظیر تخته وایت برد و ... وسایل کلاس مجازی نظیر سایت وی یو و ...
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر در طول ترم، تحقیق پایانی و نیز ازمون پایان ترم
10 فایل Pdf File