1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
- به روزرسانی دادنش و توانمندی برای بررسی، پژوهش و تحلیل تاریخ تحول حقوق اساسی ایران معاصر
- کاربست چارچوبهای نظری قانون اساسی گرایی و مشروطهسازی قدرت سیاسی در بازشناسی مقایسهای ساختار و کالد حقوقی سیاست در تاریخ معاصر ایران |
3 |
اهداف یادگیری |
افزایش قدرت فراگیری نظریات جدید و قدیم سیاسی برای تحلیل حکومت و نظام حقوقی ایران |
4 |
روش تدریس |
- ارائه و معرفی مباحث کلی همراه با منابع توسط استاد
- مطالعه منابع معرفی شده توسط دانشجو به منظور مباحثه درکلاس |
5 |
وظایف دانشجو |
- مطالعه منابع و مشارکت در مباحث
- ارائه سمینار درباره یکی از مباحث مرتبط با موضوع درس
- تدوین گزارش سمینار در چارچوب متدولوژی پژوهشی |
6 |
نحوه ارزشیابی |
- نمره فعالیت مستمر کلاسی
- سمینار
- پایان ترم |
7 |
منبع |
- رحیمی مصطفی، قانون اساسی مشروطه ایران و اصول دموکراسی، تهران: انتشارات نیلوفر 1389
- خلیلی محسن، هزارتوی قانون اساسی، تهران: میزان 1400
- ورعی سیدجواد، بررسی فقهی فرمانبرداری و نافرمانی مدنی، تهران: سمت 1394
- ورعی سیدجواد، مبانی و مستندات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قم: مجلس خبرگان رهبری
- گرجی ازندریانی علی اکبر، در تکاپوی حقوق اساسی، تهران: جنگل جاودانه 1388
- گرجی ازندریانی علی اکبر، بازنگری در قانون اساسی، تهران: جنگل 1400 |