1 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب،جزوه، تخته وایت برد ساده ،تخته وایت برد هوشمند ،ویدئو پروژکتو |
2 |
نحوه ارزشیابی |
نمره میان ترم 5
نمره پایان ترم 13
فعالیت کلاسی 2 |
3 |
منبع |
1- ابن الندیم، أبوالفرج محمد بن أبی یعقوب اسحق المعروف بالوراق (دون تا ) کتاب الفهرست للندیم ، تحقیق رضا تجدد ،الجزء التاسع.
2- الزیات ،أحمدحسن (دون تاریخ) تاریخ الأدب العربی للمدارس الثانویة و العلیا ، دار نهضة مصر ، القاهرة .
3- زیدان، جرجی(دون تاریخ) تاریخ آداب اللغة العربیة، تحقیق شوقی ضیف، دارالهلال، ج2.
4- ضیف، شوقی ، تاریخ الأدب العربی العصر العباسی الأول ، الطبعة الثانیة عشر، دار المعارف.
5- الفاخوری ،حنا (1385ش) تاریخ الادب العربی،چاپ چهارم،انتشارات توس .
6- الفاخوری ،حنا (1986)الجامع فی تاریخ الادب العربی- الأدب العربی القدیم،دار الجیل بیروت .
7- فروخ ،عمر (1401)تاریخ الأدب العربی الأعصر العباسیة ، الطبعة الرابعة ، دار العلم للملایین ، بیروت. |
4 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اجباری تخصصی 2 واحد نظری |
5 |
هدف کلی |
آشنایی با تاریخ تحولات زبان و ادب عربی از سال 132ق تا سال 334 ق با توجه به تحولات سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی.
2-آشنایی با شاعران و نویسندگان بزرگ ادب عربی و آثار منظوم و منثور ایشان در این دوره. |
6 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مراحل پیشرفت شعر و نثر و شخصیت ادبی شعرای دوره عباسی اول. |
7 |
اهداف یادگیری |
1-آشنایی با تاریخ تحولات زبان و ادب عربی از سال 132ق تا سال 334 ق با توجه به تحولات سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی.
2-آشنایی با شاعران و نویسندگان بزرگ ادب عربی و آثار منظوم و منثور ایشان در این دوره. |
8 |
روش تدریس |
روش تلفیقی (روش سخنــــــرانی،بازگویی،پرسش و پاسخ، بحثی،پروژه ای، روش مبتنی بر IT) |
9 |
وظایف دانشجو |
استماع دقیق به مطالب سر کلاس و انجام تکالیف محوله |
10 |
فایل |
Pdf File |