طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی اجباری دو واحد نظری
2 هدف کلی آشنایی با شاهکارهای نظم سروده شده بین سالهای 656-334 هجری قمری
3 شایستگی های پایه دانشجو در پایان دوره شاهکارهای نظم سروده شده بین سالهای 334تا656ق را خواهد شناخت ، با سبک شعری آنان آشنا می شود. ومهارت لازم برای خواندن صحیح، فهم، ترجمه وتحلیل آثار آنان را بدست می آورد.
4 فایل Pdf File
5 اهداف یادگیری 1- احاطه علمی و کسب مهارت و توانایی در خواندن صحیح متون شعر دوره مذکور 2- کسب مهارت در ترجمه و حرکت گذاری صحیح متون، شرح و تحلیل ادبی متون شعری در این دوره
6 روش تدریس روش تلفیقی (روش سخنــــــرانی،بازگویی،پرسش و پاسخ،تمرینی،بحثی،پروژه ای، روش مبتنی بر IT)
7 وظایف دانشجو استماع دقیق به مطالب و انجام تکالیف محوله
8 منبع منابع: 1- الأب شیخو(دون تا). المجانی الحدیثة ج3 ،طبعة ثالثة،دارالمشرق،بیروت. 2- آباد مرضیه (1396)، المنتخب من نظم العصر العباسی و نثره، 656-334 ق، انتشارات سمت 3- اسکندری أحمد و دیگران (1944): المنتخب من ادب العرب، الجزء الثالث، القاهره 4- شرح دواوین الشعراء سایر منابع مطالعاتی مجلات خارجی ISI مجلات علمی پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری. مقالات چاپ شده و مورد تأیید استاد مربوطه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) https://isc.gov.ir/fa مقالات چاپ شده و مورد تأیید استاد مربوطه در پایگاه مجلات تخصصی نور https://www.noormags.ir/ مقالات چاپ شده و مورد تأیید استاد مربوطه در پایگاه مرجع دانش https://www.civilica.com/papersearch
9 مواد و امکانات آموزشی کتاب،جزوه، تخته وایت برد ساده ،تخته وایت برد هوشمند ،ویدئو پروژکتو
10 نحوه ارزشیابی اخذ امتحان میان ترم با نظر استاد و امتحان نهایی و با نظر استاد ترجیحا تحقیق در یکی از موضوعات نحوی