1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی اجباری دو واحد نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با شاهکارهای نظم سروده شده بین سالهای 334-132 هجری قمری |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو در پایان دوره شاهکارهای نظم سروده شده بین سالهای 334-132 را خواهد شناخت ، با سبک شعری آنان آشنا می شود. ومهارت لازم برای خواندن صحیح، فهم، ترجمه وتحلیل آثار آنان را بدست می آورد. |
4 |
اهداف یادگیری |
1- احاطه علمی و کسب مهارت و توانایی در خواندن صحیح متون شعر دوره مذکور
2- کسب مهارت در ترجمه و حرکت گذاری صحیح متون، شرح و تحلیل ادبی متون شعری در این دوره |
5 |
روش تدریس |
روش تلفیقی (روش سخنــــــرانی،بازگویی،پرسش و پاسخ،تمرینی،بحثی،پروژه ای، روش مبتنی بر IT) |
6 |
وظایف دانشجو |
استماع دقیق به مطالب و انجام تکالیف محوله |
7 |
منبع |
فهرست منابع
منابع:
1- الأب شیخو(دون تا). المجانی الحدیثة ج3 ،طبعة ثالثة،دارالمشرق،بیروت.
2- اسکندری أحمد و دیگران (1944): المنتخب من ادب العرب، الجزء الثالث، القاهره
3- شرح دواوین الشعراء
سایر منابع مطالعاتی
مجلات خارجی ISI
مجلات علمی پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری.
مقالات چاپ شده و مورد تأیید استاد مربوطه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) https://isc.gov.ir/fa
مقالات چاپ شده و مورد تأیید استاد مربوطه در پایگاه مجلات تخصصی نور
https://www.noormags.ir/
مقالات چاپ شده و مورد تأیید استاد مربوطه در پایگاه مرجع دانش https://www.civilica.com/papersearch |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب،جزوه، تخته وایت برد ساده ،تخته وایت برد هوشمند ،ویدئو پروژکتو |
9 |
نحوه ارزشیابی |
اخذ امتحان میان ترم با نظر استاد و امتحان نهایی و با نظر استاد ترجیحا تحقیق در یکی از موضوعات نحوی |
10 |
فایل |
Pdf File |