1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان یکی از دروس اصلی در مدیریت سیستمهای منابع آب مطرح می¬باشد. تحلیل و مدیریت سیستم های منابع آب 1 از مهمترین و اصلی ترین دروس اجباری دوره است که مفاهیم پایه و اساسی در آن ارائه می شود. سنگ بنای تفکر مدیریت یکپارچه منابع آب و تفکر سیستمی در حل چالشهای منابع آب در این دوره پایه ریزی می گردد. |
2 |
هدف کلی |
• آشنایی با مفاهیم پایه و اساسی در مدیریت منابع آب؛
• توانایی استفاده از مفاهیم و مدلهای موجود برای برنامه ریزی و مدل سازی مسایل مربوط به توسعه و بهره برداری از منابع آب |
3 |
شایستگی های پایه |
• گذراندن درس آمار و احتمال مهندسی؛
• آشنایی با یک زبان¬ برنامه¬نویسی ( ترجیحا زبانهای MATLAB; Python; R; FORTRAN; etc.)؛ |
4 |
اهداف یادگیری |
• آشنایی با مفاهیم پایه و اساسی در مدیریت منابع آب؛
• توانایی استفاده از مفاهیم و مدلهای موجود برای برنامه ریزی و مدل سازی مسایل مربوط به توسعه و بهره برداری از منابع آب؛
• توانایی تحلیل شرایط (درونی و بیرونی) سیستمهای منابع آب و تصمیم گیری در خصوص آنها؛ |
5 |
روش تدریس |
• ارائه این درس در نیم¬سال اول 1402-1401 به صورت حضوری خواهد بود.
• در برخی قسمتها، مفاهیم پایه به صورت ویدئوهای برون¬خط (Offline) قبل از جلسه درس در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اشتراک¬گذاری این محتوای درسی از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه (https://vu.um.ac.ir/) انجام خواهد شد؛
• در جلساتی که به صورت حضوری برگزار خواهد شد، عمدتا به حل مثال از مباحث قبل و یا رفع اشکال پرداخته خواهد شد. همچنین در این جلسات تمرینهایی به صورت کلاسی تعریف شده است که دانشجویان عزیز بصورت انفرادی و یا گروهی به بحث و ارائه راه¬حل خواهند پرداخت؛
• در ابتدای جلسات سوالات مربوط به جلسات و بحث های جلسات گذشته پاسخ داده خواهد شد. این سوالات یا در همان جلسه مطرح خواهد شد و یا اینکه قبلا در گروهی که برای درس ایجاد شده (در تلگرام) مطرح شده¬اند؛
• تلاش شده است تا سرفصل¬های درس در قالب حل مسائل و موارد واقعی بیان گردد ( مساله محور بودن موارد تدریس شده)؛
• قسمتی از نمره درس (طبق جدول بعد) متعلق به تمریناتی/پروژه هایی خواهد بود که باید در تاریخ تعیین شده تحویل گردند. پاسخ تمرینات باید در موعد مقرر و با کیفیت مناسب در سامانه آموزش مجازی آپلود شوند؛
• برخی مطالب نظیر مرور مطالب پیش¬نیاز در قالب اسلایدها و یا فیلم¬های آموزشی ارائه خواهد شد که جهت صرفه¬جویی در وقت کلاس، مستقیما به آن¬ها پرداخته نخواهد شد و تنها به مشکلات شما پاسخ داده خواهد شد؛ |
6 |
وظایف دانشجو |
• شرکت مداوم و پیوسته در کلاس و به موقع؛
• رعایت شئون اخلاقی و علمی کلاس¬ها؛
• انجام تمرینات و یا پروژه های خواسته شده در موعد مقرر و بارگزاری آنها در کلاس مجازی (با کیفیت مناسب)؛
• حضور فعال در مباحث و موضوعات کلاسی؛ |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلایدهای آموزشی که قبل از هر جلسه در کلاس مجازی بارگذاری می شوند؛
• فیلم های آموزشی (برای برخی مباحث) که در کلاس مجازی بارگذاری خواهند شد؛
• گروه تشکیل شده در فضای مجازی (تلگرام) و نیز تالار گفتگوی تشکیل شده در کلاس مجازی برای ایجاد ارتباط بین افراد؛ |
9 |
نحوه ارزشیابی |
• تمرینات و پروژه ها: 18 نمره؛
• حضور فعال در مباحث کلاس (شامل حضور در کلاس): 2 نمره؛ |
10 |
فایل |
Pdf File |