طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره با توجه به ارتباط موضوع جغرافیای انتخابات و تبیین کنش و واکنش های جغرافیا و انتخابات بر یکدیگر در رشته علمی جغرافیای سیاسی، ارائه این درس در مقطع کارشناسی ارشد کمک مناسبی در فهم و درک دانشجویان خواهد کرد.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با تأثیر عوامل محیط جغرافیایی بر نظام، فرآیند و نتیجه انتخابات
3 شایستگی های پایه این درس می تواند به عنوان درسی اساسی در راستای فهم بیشتر در خصوص دموکراسی و رابطه بین دموکراسی و جعرافیا برای دروس تخصصی جغرافیای سیاسی تلقی شود، لذا خود به عنوان یک درس پایه نقش مهمی در آغاز ورود دانشجویان به مباحث تخصصی جغرافیای سیاسی دارد.
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با تأثیر عوامل محیط جغرافیایی بر نظام، فرآیند و نتیجه انتخابات
5 روش تدریس روش آموزش 1. تدریس با استفاده از روش Power Point و تشریح مطالب 2. پاسخ به سوالات دانشجویان 3. بحث و بررسی مطالب 4. ارائه سمینار
6 وظایف دانشجو 1- حضور به موقع و منظم در کلاس؛ قبل از حضور استاد 2- نقش آفرینی فعال در کلاس و پیش مطالعه منابع تعیین شده قبل از حضور در کلاس 3- ارائه سمینار متنلسب با سرفصل درس
7 منبع 1- کاویانیراد.مراد(1392)، جغرافیای انتخابات با تأکید بر انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تهران انتشارات دانشگاه خوارزمی. 2- تابلور،پی.چی و جانسون.آر.جی(1386). جغرافیای انتخابات، ترجمه زهرا پیشگاهی فرد و رسول اکبری، تهران نشر قومس. 3- حافظ نیا. محمدرضا و مرادکاویانی راد(1383). افق های جدید در جغرافیای سیاسی . تهران 4- رهنورد، فرج الله و مهدوی راد.نعمت الله.(1389).مدیریت انتخابات ، تهران:ناشر اطلاعات 5- رز،ریچارد.(1390) دایره المعارف بین المللی انتخابات. ترجمه: محمدتقی دلفروز. تهران:مرکز مطالعات وزارت کشور
8 مواد و امکانات آموزشی برای تدریس این درس با توجه به ماهیت آن یک فضای کلاسی مناسب با دارا بودن سیستم دیتا پرژکتور هم برای ارائه با پاور پوینت توسط استاد و هم برای ارائه گزارش علمی دانشجویان لازم است. و نیز بطور عینی تر ارتباط با مدیریت های سیاسی در فضاهای مختلف از جمله حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برای رویت قانونگذاری و نحوه اداره فضاهای شهری
9 نحوه ارزشیابی 1. حضور به موقع و منظم در کلاس؛ قبل از حضور استاد و نقش آفرینی فعال در کلاس و پیش مطالعه منابع تعیین شده قبل از حضور در کلاس؛ 2 نمره 2. ارائه سمینار مرابط با سرفصل درس 4 نمره 3. مشارکت و ارزیابی در کلاس 2 نمره 3. آزمون کتبی پایان ترم 12 نمره