1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به ارتباط موضوع جغرافیای انتخابات و تبیین کنش و واکنش های جغرافیا و انتخابات بر یکدیگر در رشته علمی جغرافیای سیاسی، ارائه این درس در مقطع کارشناسی ارشد کمک مناسبی در فهم و درک دانشجویان خواهد کرد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با تأثیر عوامل محیط جغرافیایی بر نظام، فرآیند و نتیجه انتخابات |
3 |
شایستگی های پایه |
این درس می تواند به عنوان درسی اساسی در راستای فهم بیشتر در خصوص دموکراسی و رابطه بین دموکراسی و جعرافیا برای دروس تخصصی جغرافیای سیاسی تلقی شود، لذا خود به عنوان یک درس پایه نقش مهمی در آغاز ورود دانشجویان به مباحث تخصصی جغرافیای سیاسی دارد. |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با تأثیر عوامل محیط جغرافیایی بر نظام، فرآیند و نتیجه انتخابات |
5 |
روش تدریس |
روش آموزش
1. تدریس با استفاده از روش Power Point و تشریح مطالب
2. پاسخ به سوالات دانشجویان
3. بحث و بررسی مطالب
4. ارائه سمینار |
6 |
وظایف دانشجو |
1- حضور به موقع و منظم در کلاس؛ قبل از حضور استاد
2- نقش آفرینی فعال در کلاس و پیش مطالعه منابع تعیین شده قبل از حضور در کلاس
3- ارائه سمینار متنلسب با سرفصل درس |
7 |
منبع |
1- کاویانیراد.مراد(1392)، جغرافیای انتخابات با تأکید بر انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تهران انتشارات دانشگاه خوارزمی.
2- تابلور،پی.چی و جانسون.آر.جی(1386). جغرافیای انتخابات، ترجمه زهرا پیشگاهی فرد و رسول اکبری، تهران نشر قومس.
3- حافظ نیا. محمدرضا و مرادکاویانی راد(1383). افق های جدید در جغرافیای سیاسی . تهران
4- رهنورد، فرج الله و مهدوی راد.نعمت الله.(1389).مدیریت انتخابات ، تهران:ناشر اطلاعات
5- رز،ریچارد.(1390) دایره المعارف بین المللی انتخابات. ترجمه: محمدتقی دلفروز. تهران:مرکز مطالعات وزارت کشور |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
برای تدریس این درس با توجه به ماهیت آن یک فضای کلاسی مناسب با دارا بودن سیستم دیتا پرژکتور هم برای ارائه با پاور پوینت توسط استاد و هم برای ارائه گزارش علمی دانشجویان لازم است.
و نیز بطور عینی تر ارتباط با مدیریت های سیاسی در فضاهای مختلف از جمله حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برای رویت قانونگذاری و نحوه اداره فضاهای شهری |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1. حضور به موقع و منظم در کلاس؛ قبل از حضور استاد و نقش آفرینی فعال در کلاس و پیش مطالعه منابع تعیین شده قبل از حضور در کلاس؛ 2 نمره
2. ارائه سمینار مرابط با سرفصل درس 4 نمره
3. مشارکت و ارزیابی در کلاس 2 نمره
3. آزمون کتبی پایان ترم 12 نمره |