1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به جایگاه ایران در جهان اسلام و البته کشورهای اسلامی در تحولات جهانی لزوم آشنایی با عوامل ژئوپلیتیکی بحران زا در جهان اسلام و چگونگی گشترش جغرافیای صلح در آن از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با عوامل ژئوپلیتیکی بحران زا در جهان اسلام و چگونگی گشترش جغرافیای صلح در آن |
3 |
شایستگی های پایه |
از آنجا که این درس می تواند به عنوان معرف بحرانهای ژئوپلیتیکی در جهان اسلام مطرح باشد، لذا خود به عنوان یک درس پایه نقش مهمی در آغاز ورود دانشجویان به مباحث تخصصی جغرافیای سیاسی دارد. |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با عوامل ژئوپلیتیکی بحران زا در جهان اسلام و چگونگی گشترش جغرافیای صلح در آن |
5 |
روش تدریس |
روش آموزش
1. تدریس با استفاده از روش Power Point و تشریح مطالب
2. پاسخ به سوالات دانشجویان
3. بحث و بررسی مطالب |
6 |
وظایف دانشجو |
1- حضور به موقع و منظم در کلاس؛ قبل از حضور استاد
2- نقش آفرینی فعال در کلاس و پیش مطالعه منابع تعیین شده قبل از حضور در کلاس
3- ارائه سمینار مرتبط با سرفصل های درس |
7 |
منبع |
- فرجی راد. عبدالرضا. و همکاران (1391). عوامل ژئوپلیتیکی بحران زا در آسیای مرکزی و قفقاز.تهران :سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح.
- احمدی.سیدعباس و شیرازی. مهدی (1395). جهان اسلام و تحولات ژئوپلیتیکی شیعه در دوران معاصر. تهران: سازمان جغرافیایی نیروی مسلح |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
برای تدریس این درس با توجه به ماهیت آن یک سامانه مناسب با دارا بودن امکان ارائه مجازی هم برای ارائه با پاور پوینت توسط استاد و هم برای ارائه گزارش علمی دانشجویان لازم است. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1. حضور به موقع و منظم در کلاس؛ قبل از حضور استاد و نقش آفرینی فعال در کلاس و پیش مطالعه منابع تعیین شده قبل از حضور در کلاس؛ 2 نمره
2. ارائه سمینار مرابط با سرفصل درس 6 نمره
3. مشارکت و ارزیابی در کلاس 4 نمره
3. آزمون کتبی پایان ترم8 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |