طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره در این درس دانشجویان با تجهیزات و استانداردهای مربوط به طرح روسازی آشنا می¬شوند و طریقه استفاده از آنها را در آزمایشگاه آموزش می¬بینند. دانشجویان آزمایش‌های مربوط به قیر، مصالح سنگی و طرح اختلاط مارشال و برخی از آزمایش‌های روسازی ممتاز را انجام می¬دهند. همچنین آزمایش‌های عملکردی جهت ارزیابی روسازی انعطاف¬پذیر را آموزش خواهند دید.
2 هدف کلی هدف این درس آشنایی با انواع استانداردها و آزمایش¬های مربوط به مواد تشکیل دهنده¬ی مخلوط آسفالتی داغ شامل سنگدانه¬ها، قیر و انواع مواد افزودنی و نحوه¬ی کنترل کیفیت مصالح مربوطه است.
3 اهداف یادگیری سرفصل مطالب شماره جلسه موضوع عنوان آزمایش ۱ Aggregates دانه‌بندی مصالح سنگی درشت‌دانه و ریز‌دانه ۲ وزن مخصوص مصالح سنگی درشت‌دانه ۳ وزن مخصوص مصالح سنگی ریز‌دانه و پرکننده ۴ Bitumen نقطه نرمی، نقطه اشتعال، نفوذپذیری قیر ۵ HMA وزن مخصوص بیشینه مخلوط قیری نکوبیده، آماده‌سازی نمونه با استفاده از چکش مارشال ۶ وزن مخصوص توده‌ای مخلوط قیری کوبیده‌ شده ۷ پایداری و روانی مارشال برای بتن آسفالتی داغ و تعین قیر بهینه ۸ تعیین درصد قیر مؤثر با دستگاه گردان ۹ Cement Concrete بتن غلتکی مازاد بر درس ۱۰ طرح اختلاط ساخت
4 روش تدریس در ابتدای هر جلسه از دانشجویان سوالاتی از دستور کار آزمایش مربوط به همان جلسه پرسیده می‌شود. سپس توضیحات تکمیلی توسط استاد داده می‌شود.
5 وظایف دانشجو نحوه ارتباط با استاد درس دانشجویان در خصوص مطالب درسی می‌توانند با هماهنگی استاد در ساعات تعیین شده، در دفتر استاد و در انتهای زمان کلاس در آزمایشگاه، با استاد درس ارتباط داشته باشند. وظایف دانشجویان حضور منظم و فعال در آزمایشگاه، مطالعه دستور کار داده شده توسط استاد قبل از کلاس، نگهداری از وسایل آزمایشگاه، بعد از استفاده از وسایل آنها را تمیز کرده و در جای خود قرار دهند، محیط کار خود را تمیز نمایند، سرموقع گزارش کارهای مربوط به آزمایشات را تحویل دهند، حضور در جلسه پایان ترم.
6 منبع منابع درسی الف) دستورکار تهیه شده توسط استاد ب) استانداردهای ASTM و AASHTO
7 نحوه ارزشیابی ارزشیابی ۱- ده نمره امتحان پایان ترم ۲- ده نمره گزارش‌کارهای آزمایشات انجام شده و عملکرد گروهی در آزمایشگاه
8 فایل Pdf File