طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی در این درس ابتدا به معرفی بخش های مختلف کتاب ایمنی راه ها(Highway Safety Manual) پرداخته می شود وبه نقش موثر کتاب در فرآیند طرح وتوسعه پروژه ها ایمنی راه می پردازد.کتاب شامل 4 قسمت کلی است، قسمت اول، شامل مرور کلی، شناخت عوامل انسانی و مفاهیم پایه است، قسمت دوم،شامل فرآیند مدیریت ایمنی راه ها، قسمت سوم، روش های پیش بینی و قسمت چهارم شامل ضرایب تعدیل تصادفات است. از قسمت های سوم و چهارم بهطور مستقیم و غیر مستقیم در فصول 3و4و9استفاده می شود.
2 اهداف یادگیری شناخت عوامل خطر ساز و پیدا کردن نقاط خطرناک ون برطرف کردن نقاط پرخطر توسط یک سری اصلاحیات که انتخاب نوع اصلاح بستگی به عواملی چون میزان بودجه و میزان تاثیر آن اصلاح در کاهش تصادفات و کاهش شدت تصادفات بستگی دارد.
3 روش تدریس در ابتدای هر جلسه، مروری بر مباحث جلسه ی قبل داشته و در ادامه، مبحث جدید ارئه می شود و در هنگام ارائه مطالب با ایجاد پرسش هایی باعث ایجاد فضایی دوطرفه(دانشجو و استاد) در آموزش خواهد شد.
4 وظایف دانشجو دانشجویان در خصوص مطالب درسی می توانند با هماهنگی استاد در ساعات تعیین شده، در دفتر استاد، تماس داشته باشند. وظایف دانشجویان: حضور منظم و فعال(مشارکت در مباحث درسی) در کلاس، مرور مباحث ارائه شده(توسط استاد) جلسات قبل به علت پیوستگی مطالب، تحویل به موقع پروژه ها و تمارین درسی و و حضور در جلسات میان ترم و پایان ترم
5 منبع Highway Safety Manual 2010
6 نحوه ارزشیابی تمارین، پروژه ها، کویز 4نمره میان ترم 4نمره پایان ترم 12نمره جمع کل نمره 20 نمره
7 فایل Pdf File