1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
جزء دروس پایه(نظری) این رشته است. |
2 |
هدف کلی |
کسب مهارت درک و فهم جایگاه ادبی قرآن و درک اسرار اعجاز بیانی و جنبه های زیبا شناسی آن از طریق مطالعه¬ی تفاسیر ادبی. |
3 |
شایستگی های پایه |
مهمترین شایستگی این درس توان بخشیدن به دانشجو برای درک بهتر زیبایی ¬های نکات ادبی قرآن کریم است. |
4 |
اهداف یادگیری |
بررسی و تحلیل متون منتخبی از تفاسیرادبی معروف قدیم و جدید برای کسب صلاحیت های حرفه ای در خواندن، فهم، تحلیل و نقد و ارزیابی متون تفسیری ادبی. |
5 |
روش تدریس |
د ر هر جلسه متنی که در جلسه قبل از آن مشخص شده و دانشجویان خود را برای بحث پیرامون آن آماده کرده اند، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.این روش باعث می شود که تقریباهمه دانشجویان در شرح و تحلیل متن و رسیدن به نتیجه مطلوب فعالیت و مشارکت داشته باشند. |
6 |
وظایف دانشجو |
دانشجو علاوه بر این که در هر جلسه باید خود را برای بحث در کلاس آمده کند، باید برخی از متونی را که فرصت طرح آن در کلاس وجود ندارد، به دقت مطالعه و خود را برای امتحان از آن در آخر ترم آماده کند. |
7 |
منبع |
منابع به تفصیل در فایل پیوست ذکر شده است. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب، گچ و تخته. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
محاسبه فعالیت های کلاسی، انجام تکالیف، امتحان شفاهی و کتبی آخر ترم. |
10 |
فایل |
Pdf File |