طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دو واحد درس نظری از دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
2 هدف کلی آشنایی با استفاده های آماری در پژوهش های بالینی و مراحل و اجرا و گزارش یک پژوهش علمی در روانشناسی بالینی
3 شایستگی های پایه گذراندن دروس تخصصی روانشناسی و آشنایی با آمار و روش تحقیق در سطح کارشناسی
4 اهداف یادگیری توانایی پیدا کردن موضوع مناسب برای تحقیق توانایی استفاده از مدل های آماری و آشنایی مقدمانی با نرم افزار spss توانایی تشخیص و استفاده از روش های مختلف تحقیق و گام های آن در بررسی موضوع انتخابی
5 روش تدریس سخنرانی ، استفاده از پاورپوینت ، بررسی گزارش های عملی
6 وظایف دانشجو فراگیری مطالب نظری تهیه یک عنوان مناسب برای پژوهش
7 منبع منابع عمده : روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی تالیف گال و بورک ترجمه نصر و همکاران روش های کاربردی پژوهش در روانشناسی بالینی و مشاوره تالیف فراهانی و عریضی کاربرد آزمون های آماری در پژوهش های علوم رفتاری تالیف گرین و الیویرا ترجمه دلاور و پژمان تحلیل داده های روانشناسی با برنامه SPSS تالیف بریس و همکاران ترجمه علی آبادی و صمدی راهنمای عملی پژوهش کیفی تالیف حیدر علی هومن مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته رویکرد های متداول در علوم رفتاری تالیف عباس بازرگان
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس و رایانه
9 نحوه ارزشیابی آزمون پایان ترم به صورت تشریحی همراه با حل مسئله