1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد درس نظری و به عنوان دروس پایه دوره کارشناسی روانشناسی می باشد |
2 |
هدف کلی |
شنایی با یکی از شاخه های روانشناسی به نام روانشناسی دین شناخت مناسبت ها و روابط دین و روانشناسی اشنایی باپژوهش های موجود درتحلیل روانشناختی دینداری و پدیده های دینی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان می بایست درس مباحث اساسی در روانشناسی 1 را گذرانده باشند |
4 |
اهداف یادگیری |
توانایی تشخیص مسائل در قلمرو روانشناسی دین ایجاد انگیزه در پی گیری و حساسیت نسبت به ضرورت مطالعه در حوزه روانشناسی دین |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی و با استفاده از پاورپوینت و فعالیت گروهی |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در بحٍث های کلاسی ارائه جمعی مقالات تدوین شده در این حوزه از مجلات داخلی و خارجی |
7 |
منبع |
منابع :
1- روانشناسی دین : آذربایجانی و موسوی
2- اولویت های پژوهشی مناسبات دین و روانشناسی تالیف انجمن روانشناسی اسلامی
3- روانشناسی دین : ولف دیوید ترجمه محمد دهقانی
4- روانشناسی و دین : یونگ ترجمه فواد روحانی
5- روانشناسی دین از دیدگاه ویلیام جیمز : مسعود آذربایجانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس و رایانه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون پایان ترم 15 نمره و فعالیت گروهی 5 نمره |