1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد درس نظری از دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مراحل و اجرا و گزارش یک پژوهش علمی در روانشناسی |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس تخصصی روانشناسی و آشنایی با آمار و روش تحقیق در سطح کارشناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
توانایی پیدا کردن موضوع مناسب برای تحقیق
توانایی تدوین پیشنهاده عملیاتی برای انجام تحقیق
توانایی تشخیص و استفاده از روش های مختلف تحقیق و گام های آن در بررسی موضوع انتخابی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی ، استفاده از پاورپوینت ، بررسی گزارش های عملی |
6 |
وظایف دانشجو |
فراگیری مطالب نظری
ارائه عنوان مناسب برای پژوهش در حوزه روانشناسی |
7 |
منبع |
منابع عمده :
روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی تالیف گال و بورک ترجمه نصر و همکاران
روش های کاربردی پژوهش در روانشناسی بالینی و مشاوره تالیف فراهانی و عریضی
کاربرد آزمون های آماری در پژوهش های علوم رفتاری تالیف گرین و الیویرا ترجمه دلاور و پژمان
تحلیل داده های روانشناسی با برنامه SPSS تالیف بریس و همکاران ترجمه علی آبادی و صمدی
راهنمای عملی پژوهش کیفی تالیف حیدر علی هومن
مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته رویکرد های متداول در علوم رفتاری تالیف عباس بازرگان |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس و رایانه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون پایان ترم به صورت تشریحی |