1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به ارزش 2 واحد، یکی از دروس تخصصی دانشجویان کارشناسی رشته زیست شناسیف گرایش علوم گیاهی می باشد. |
2 |
هدف کلی |
در این درس، دانشجویان با مفاهیم پایه در مورد تمایز بافت ها و چگونی پیدایش اندام های گیاهان اشنا می شوند و اساس رشد و نمو گیاهی را از دیدگاه تکوینی فرا می گیرند. |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان باید با زیست شناسی سلولی و هم چنین تشریح و مورفولوژی گیاهی آشنا باشند. |
4 |
اهداف یادگیری |
در پایان این درس، دانشجویان درک کرده اند که چگونه پیدایش اندام های گیاهان در مرحله تشکیل جنین یا دانه بنیان گذاری می شود، همچنین بااساس رشد و نمو اولیه (رشد رویشی)، بلوغ و رشد زایشی و در نهایت رشد پسین در گیاهان آشنا شده اند. |
5 |
روش تدریس |
در سیستم آموزش مجازی، علاوه بر تشکیل کلاسها به صورت آنلاین و تدریس در این سیستم سعی می شود تا برای برخی جلسات با استفاده از روش آموزش معکوس، فیلم یا پاورپوینت های مرتبط با درس، قبل از تشکیل کلاس انلاین از طریق سامانه آموزش مجازی، در اختیار دانشجویان قرار گیرد تادر کلاس آنلاین با تکیه بر پرسش و پاسخ و بحث گروهی، اشکالات دانشجویان رفع شده و یک جمع بندی کلی از موضوع مورد بررسی، در پایان جلسه ارائه خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در جلسات، مشارکت در پرسش و پاسخ های کلاس آنلاین و کوئیزهای شفاهی، مطالعه وانجام تکالیف محول شده برای تحیق یا کوئیزهای کلاسی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
در سیستم آموزش مجازی، با استفاده از کلیه امکاناتی که دانشگاه در اختیار اساتید قرار داده است، از جمله سامانه آموزش مجازی و کلاس های بر خط، مطالب درسی به روز شده ارائه خواهند شد. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
در سیستم آموزش مجازی، علاوه بر پرسش و پاسخ و کوئیزهای هفتگی (بصورت poll در سیستم وبینار)که حدود2 نمره از درس را در کل به خود اختصاص می دهند، ارزیابی از دانشجو در قالب 3 یا 4 امتحان کتبی در سیستم vu و در صورت تمایل دانشجویان تحویل یک تحقیق یا پروزه انجام خواهد شد. |
9 |
منبع |
|
10 |
فایل |
Pdf File |