طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان یکی از دروس کاربردی در مقطع کارشناسی به ارزش سه واحد شامل بخش تئوری و عملی مطرح است. به دلیل کاربرد ارزنده فسیلها در تعیین سن طبقات زمین، این دانش به عنوان پایه ای برای شاخه چینه شناسی در نظر گرفته می شود و لذادر شناخت تاریخ زمین، سرگذشت حیات و کشف رویدادهای زمین شناختی کاربرد دارد.
2 هدف کلی آشنایی با گروههای مختلف فسیلی بی مهرگان در مقیاس ماکروسکپی به صورت عملی و تئوری
3 شایستگی های پایه آشنایی مقدماتی با سرگذشت زمین و تاریخچه حیات، شناخت سنگهای رسوبی و زمین شناسی فیزیکی
4 اهداف یادگیری آگاهی از اهمیت دیرینه شناسی بی مهرگان و جایگاه آنها در مطالعات زمین شناسی، شناخت آناتومی و ریخت شناسی آنها جهت شناسایی دقیق جنس و گونه های فسیلی با هدف تعیین سن توالیهای چینه ای
5 روش تدریس تدریس رئوس مطالب تئوریک به دانشجویان و معرفی فسیلهای هر گروه در آزمایشگاه
6 وظایف دانشجو حضور فعال و همراهی در کلاس و بازدید علمی، مشاهده و بررسی دقیق ماکروفسیلهای آزمایشگاه و ترسیم آنها
7 منبع علاوه بر جزوه شخصی و پاورپوینت استاد، کتابها و منابع زیر مورد تأیید است: 1- کتاب بی مهرگان سنگواره، نوشته محمد علی جعفریان و همکاران 2- کتاب مبانی دیرینه شناسی، نوشته محمد رضا وزیری و همکاران 3- کتاب فسیل شناسی بی مهرگان، نوشته خسرو خسروتهرانی 4- کتاب فسیلها در یک نگاه، ترجمه محمد رضا اسماعیل بیگ 5- کتاب Invertebrate Paleontology and Evolution نوشته Clarkson 6- کتاب Introduction to Paleobiology and the Fossil Records نوشته Benton & Harper
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس مجهز به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور، امکانات برگزاری بازدید علمی دیرینه شناسی یک روزه
9 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم و پایان ترم، کوئیزهای پایان تدریس هر فصل از دروس و حضور فعال در کلاس