طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره غیر فرامینیفرها به عنوان مجموعه عظیمی از میکروفسیلها، نقش بسیار مهمی در تعیین سن توالیهای چینه ای دارند. با توجه به گستردگی بیش از حد، فراوانی، تنوع وسیع در شاخه ها، رده ها، راسته ها و خانواده ها و کاربرد فراوان به ویژه در طبقاتی که دیگر گروههای فسیلی شاخص حضور ندارند، استفاده از آنها را بسیار مهم و ارزشمند نموده است. لذا این درس در مقطع کارشناسی ارشد با ارزش 3 واحد نظری و عملی در نظر گرفته شده است.
2 هدف کلی آشنایی با گروهای عمده غیرفرامینیفرها به ویژه شاخه های مهم و شاخص
3 شایستگی های پایه آشنایی عمومی با مفهوم فسیل، زمین شناسی تاریخی و دیرینه شناسی فرامینیفرها
4 اهداف یادگیری توانمند کردن دانشجویان کارشناسی ارشد در شناخت بهتر گروههای شاخص غیرفرامینیفری که در دوره کارشناسی کمتر با آنها آشنایی یافته اند.
5 روش تدریس تدریس تئوری و عملی، به کمک پاورپوینت، گچ و تخته و نمونه های فسیلی میکروسکپی در آزمایشگاه دیرینه شناسی و نیز آموزش روش آماده سازی این فسیلها
6 وظایف دانشجو حضور فعال و مؤثر در کلاس، ارائه سمینار بر اساس موضوع پیشنهادی استاد و مطابق با انتظارات وی
7 منبع علاوه بر جزوه و پاورپوینت استاد که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، منابع و مقالات متعددی در این خصوص وجود دارد. برخی از این موارد به شرح زیر است: 1- مجموعه کتابهای دکتر فاطمه هادوی در خصوص نانوفسیلها و نانوپلانکتونهای آهکی 2- کتاب کنودونتها نوشته دکتر علیرضا عاشوری و همکاران 3- کتاب مجموعه روزن داران پلانکتون ناحیه مکران و شماری از کنودونتهای ایران نوشته دکتر محمود احمدزاده هروی و همکاران 4- کتاب میکروپالئونتولوژی کاربردی: جلد دوم، نوشته دکتر خسرو خسروتهرانی 5- کتاب فسیل شناسی غیرفرامینیفرا، نوشته دکتر محمد رضا کبریایی زاده 6- مجموعه کتابهای Treatise on Invertebrate Paleontology، ویرایش Raymond Moore 7- کتاب The Conodonta, Morphology, Taxonomy, Paleoecology and Evolutionary History of a Long-Extinct Animal Phylum نوشته Walter Sweet 8- مجموعه کتابهای Catalogue of Conodonts نوشته William Ziegler
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس مجهز به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور، امکانات برگزاری بازدید علمی دیرینه شناسی یک روزه
9 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم، سمینارهای دانشجویان و حضور فعال در کلاس