1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در مقطع کارشناسی ارشد گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی با ارزش 2 واحد نظری در نظر گرفته شده است. |
2 |
هدف کلی |
بررسی و مطالعه زیست بوم دیرینه، محیطهای رسوبی، تافونومی، به کارگیری حوادث دیرینه در شناخت علل پیدایش و انقراض موجودات زنده قدیمی، تفسیر محیطهای رسوبی دیرینه به کمک محتوای فسیلی طبقات زمین و ویژگیهای سنگ شناختی آنها |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی عمومی با مفهوم فسیل، زیست بوم، زمین شناسی تاریخی و محیطهای رسوبی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی و توانمند کردن دانشجویان کارشناسی ارشد در شناخت بهتر بوم سازگان و محیط زندگی گروههای شاخص فسیلی، حوادث و رویدادهای حاکم در محیط و ارتباط مقابل محیط زندگی و موجودات زنده با یکدیگر |
5 |
روش تدریس |
تدریس تئوری و عملی، به کمک پاورپوینت، گچ و تخته و فیلمهای آموزشی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال و مؤثر در کلاس، ارائه سمینار بر اساس موضوع پیشنهادی استاد و مطابق با انتظارات وی |
7 |
منبع |
علاوه بر جزوه و پاورپوینت استاد که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، منابع و مقالات متعددی در این خصوص وجود دارد. برخی از این موارد به شرح زیر است:
1- Brenchley & Harper, 1998. Palaeoecology Ecosystems, Environments and Evolution.
2- Bottjer, 2016. Paleoecology; past, present, and future.
3- Allmon & Bottjer, 2001. Evolutionary Paleoecology; The Ecological Context of Macroevolutionary Change. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس مجهز به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور و نیز بهره مندی از امکانات آموزش مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم، سمینارهای دانشجویان و حضور فعال در کلاس |
10 |
فایل |
Pdf File |