طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در مقطع کارشناسی ارشد گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی با ارزش 2 واحد نظری در نظر گرفته شده است.
2 هدف کلی بررسی و مطالعه زیست بوم دیرینه، محیطهای رسوبی، تافونومی، به کارگیری حوادث دیرینه در شناخت علل پیدایش و انقراض موجودات زنده قدیمی، تفسیر محیطهای رسوبی دیرینه به کمک محتوای فسیلی طبقات زمین و ویژگیهای سنگ شناختی آنها
3 شایستگی های پایه آشنایی عمومی با مفهوم فسیل، زیست بوم، زمین شناسی تاریخی و محیط‌های رسوبی
4 اهداف یادگیری آشنایی و توانمند کردن دانشجویان کارشناسی ارشد در شناخت بهتر بوم سازگان و محیط زندگی گروه‌های شاخص فسیلی، حوادث و رویدادهای حاکم در محیط و ارتباط مقابل محیط زندگی و موجودات زنده با یکدیگر
5 روش تدریس تدریس تئوری و عملی، به کمک پاورپوینت، گچ و تخته و فیلم‌های آموزشی
6 وظایف دانشجو حضور فعال و مؤثر در کلاس، ارائه سمینار بر اساس موضوع پیشنهادی استاد و مطابق با انتظارات وی
7 منبع علاوه بر جزوه و پاورپوینت استاد که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، منابع و مقالات متعددی در این خصوص وجود دارد. برخی از این موارد به شرح زیر است: 1- Brenchley & Harper, 1998. Palaeoecology Ecosystems, Environments and Evolution. 2- Bottjer, 2016. Paleoecology; past, present, and future. 3- Allmon & Bottjer, 2001. Evolutionary Paleoecology; The Ecological Context of Macroevolutionary Change.
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس مجهز به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور و نیز بهره مندی از امکانات آموزش مجازی
9 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم، سمینارهای دانشجویان و حضور فعال در کلاس
10 فایل Pdf File