1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس مربوط به مقطع کارشناسی ارشد گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با جایگاه و اهمیت علم چینهشناسی، مفاهیم، کابردها و شاخههای مختلف آن |
3 |
شایستگی های پایه |
برخورداری از دانش عمومی زمینشناسی، چینهشناسی مقدماتی و زمینشناسی ایران |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان باید بتوانند سرگذشت چینهشناسی یک توالی رسوبی را تفسیر کنند و تکنیکهای مختلف چینهشناسی در مطالعه توالیها به کار گیرند. |
5 |
روش تدریس |
آموزش تئوری همراه با ارائه پاورپوینت و استفاده از انواع نقشههای زمینشناسی و ستونهای چینهشناسی، همراه با آموزش نرم افزار جهت ترسیم ستونهای چینهنگاری و برداشتهای صحرایی چینهشناسی |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعال و با مطالعه در کلاسها و امتحانات، پاسخگویی به سؤالات، ارائه سمینار و ترسیم تمرینهای چینهنگاری |
7 |
منبع |
علاوه بر جزوه شخصی و پاورپوینت استاد، کتابها و منابع زیر مورد تأیید است:
1- کتاب اصول چینه نگاری، نوشته حسین وزیری مقدم و همکاران
2- کتاب چینه نگاری، اصول و روشها، نوشته خسرو خسروتهرانی
3- کتاب راهنمای بین المللی چینه شناسی، ترجمه انوشیروان لطفعلی کنی
4- کتاب چینه نگاری سکانسی، نوشته عبدالحسین امینی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، پاورپوینت، گچ و تخته |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم، سمینار و حضور فعال در کلاس |
10 |
فایل |
Pdf File |