طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به عنوان یکی از دروس اصلی دوره دکتری گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی مطرح است.
2 هدف کلی آشنایی با ساختمان‌های زیست زادی یا اثرفسیل‌ها، اصول کلی حاکم بر تشکیل آنها، رده بندی و انواع آن‌ها و استفاده از این ساختمان‌ها در تفسیرهای چینه شناسی و شناخت محیط رسوبی
3 شایستگی های پایه برخورداری از دانش عمومی چینه شناسی و ساختمان‌های رسوبی، دیرینه شناسی ماکروسکپی بی‌مهرگان، رده بندی موجودات زنده و شناخت انواع محیط‌های رسوبی
4 اهداف یادگیری دانشجو با گذراندن این درس باید با مبانی ایکنولوژی آشنا شود و از توانمندی لازم جهت مطالعه انواع ایکنوفسیل‌ها و تفسیر انواع ایکنوفاسیس‌ها برخوردار گردد.
5 روش تدریس استفاده از گچ و تخته و پاورپوینت، کلیپ‌های آموزشی کمک درسی و در صورت حمایت دانشکده انجام برنامه مطالعات میدانی در صحرا
6 وظایف دانشجو حضور و همراهی در کلاس و ارائه سمینار تخصصی
7 منبع علاوه بر صحبت‌های مطرح شده در کلاس، جزوه شخصی و پاورپوینت استاد، کتابها و منابع زیر مورد نیاز است: 1- کتاب Trace Fossil Analysis نوشته Adolf Seilacher 2- کتاب Ichnology: Organism Substrates Interactions in Space and Time نوشته Luis Buatois & Gabriela Mangano 3- کتاب Trace Fossils: Consepts, Problems, Prospects ویرایش William Miller 4- کتاب Trace Fossils: Biology, Taphonomy and Applications نوشته Richard Bromley 5- منوگراف Palaeoecology and evolution of marine hard substrate communities نوشته Paul Taylor & Mark Wilson 6- مقاله Trace fossil facies models: environmental and allostratigraphic significance نوشته George Pemberton, James MacEachern & Robert Frey 7- مقاله Ichnofabric of sandstones deposited in high-energy nearshore environments measurement and utilization نوشته Mary Droser & David Bottjer
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس مجهز به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور، امکانات برگزاری بازدید علمی و نمونه‌برداری یک روزه
9 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم، سمینارهای پایان ترم و حضور فعال در کلاس