1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس به عنوان یکی از دروس اصلی دوره دکتری گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی مطرح است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با ساختمانهای زیست زادی یا اثرفسیلها، اصول کلی حاکم بر تشکیل آنها، رده بندی و انواع آنها و استفاده از این ساختمانها در تفسیرهای چینه شناسی و شناخت محیط رسوبی |
3 |
شایستگی های پایه |
برخورداری از دانش عمومی چینه شناسی و ساختمانهای رسوبی، دیرینه شناسی ماکروسکپی بیمهرگان، رده بندی موجودات زنده و شناخت انواع محیطهای رسوبی |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو با گذراندن این درس باید با مبانی ایکنولوژی آشنا شود و از توانمندی لازم جهت مطالعه انواع ایکنوفسیلها و تفسیر انواع ایکنوفاسیسها برخوردار گردد. |
5 |
روش تدریس |
استفاده از گچ و تخته و پاورپوینت، کلیپهای آموزشی کمک درسی و در صورت حمایت دانشکده انجام برنامه مطالعات میدانی در صحرا |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور و همراهی در کلاس و ارائه سمینار تخصصی |
7 |
منبع |
علاوه بر صحبتهای مطرح شده در کلاس، جزوه شخصی و پاورپوینت استاد، کتابها و منابع زیر مورد نیاز است:
1- کتاب Trace Fossil Analysis نوشته Adolf Seilacher
2- کتاب Ichnology: Organism Substrates Interactions in Space and Time نوشته Luis Buatois & Gabriela Mangano
3- کتاب Trace Fossils: Consepts, Problems, Prospects ویرایش William Miller
4- کتاب Trace Fossils: Biology, Taphonomy and Applications نوشته Richard Bromley
5- منوگراف Palaeoecology and evolution of marine hard substrate communities نوشته Paul Taylor & Mark Wilson
6- مقاله Trace fossil facies models: environmental and allostratigraphic significance نوشته George Pemberton, James MacEachern & Robert Frey
7- مقاله Ichnofabric of sandstones deposited in high-energy nearshore environments measurement and utilization نوشته Mary Droser & David Bottjer |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس مجهز به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور، امکانات برگزاری بازدید علمی و نمونهبرداری یک روزه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم، سمینارهای پایان ترم و حضور فعال در کلاس |