طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره فسیل شناسی بی مهرگان
2 هدف کلی آشنایی با رده بندی، روش ها ومفاهیم جدید در مطالعه گروه های فسیلی جانوری بی مهره
3 شایستگی های پایه آشنایی با دیرینه‌شناسی بی‌مهرگان در سطح دوره کارشناسی ارشد
4 اهداف یادگیری شناخت دقیق و تخصصی شاخه‌های مختلفی از بی‌مهرگان فسیل شده که اهمیت بیشتری در مطالعات زیست‌چینه‌نگاری در مقیاس جهانی و منطقه‌ای دارند و نیز آشنایی بیشتر با کارکردهای دیرینه‌بوم‌شناختی این گروه از فسیل‌ها جهت فهم بهتر و تفسیر شایسته‌تر ویژگی‌های بوم‌سازگان دریایی دیرینه. برای هر کدام از شاخه های بی‌مهرگان متناسب با انتخاب استاد درس، یک یا چند شاخه از گروه جانوران بی‌مهره علاوه بر مرور کلیات دیرینه‌شناسی بی‌مهرگان، حفظ شدگی و تافونومی و آشنایی با ویژگی‌های ساختاری جانوران از یاخته آن‌ها تا بافت، اندام و دستگاه‌های بدن و شاخه‌ها به شکلی تدریس خواهد شد که شامل موارد زیر می‌باشد: ریخت شناسی و واژه شناسی آنها، مبانی و اصول رده بندی، منشأ و گسترش چینه‌نگار ی و جغرافیایی آن‌ها، پالئواکولوژی آنها، روش مطالعه و آماده سازی آنها، معرفی فسیل‌های شاخص مربوط به شاخه در چینه‌نگاری ایران. شاخه‌های فسیلی هم عبارتند از اسفنج‌ها و آرکئوسیاتیدا، نیداریا، بریوزوا، آنلیدا، بندپایان، نرمتنان، هیولیتا، بازوپایان، خارپوستان، همی‌کورداتا
5 روش تدریس تدریس و مباحثه در کلاس، استفاده از پاورپوینت، گچ و تخته و نیز آموزش‌ عملی در آزمایشگاه و صحرا
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس، انجام تکالیف کلاس عملی، ارائه سمینار
7 منبع
8 مواد و امکانات آموزشی آزمایشگاه فسیل شناسی، میکروسکپ، ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی آزمون پایان ترم، سمینار، فعالیت کلاسی
10 فایل Pdf File