طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اختیاری
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مراحل کشت و کار و فراورده های غذایی، دارویی و صنعتی گیاهان جدید و فراموش شده
3 شایستگی های پایه این درس نیاز به پیش نیاز ندارد اما بهتر است آگاهی به مسایل اکولوژی و پایداری را داشته باشد.
4 اهداف یادگیری اهداف کلی این درس، عبارت است از آشناکردن دانشجویان با گیاهان جدید و فراموش شده و علل اکولوژیکی و اقتصادی انتخاب گیاهان به عنوان محصول زراعی و معرفی آن ها به سیستم های تولید کشاورزی و نیز آشنایی با اصول و عملیات زراعی تولید گیاهان جدید و فراموش شده به نحوی که از طریق بازگرداندن این گیاهان به سیستم های تولید، موجب کاهش اثرات تغییر اقلیم، و افزایش تنوع زیستی و پایداری و درنهایت بهبود امنیت غذایی شوند.
5 روش تدریس معرفی منابع، ارایه سرفصل ها با استفاده از امکانات سمعیو بصری به صورت پاورپوینت و بحث و مشارکت در خصوص مطالب و سرفصل ها و ارایه سمینار توسط دانشجویان
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس ها، شرکت در مباحث درسی و ارایه سمینار
7 منبع بهدانی، م.ع.، فلاحی، ح.ر. و اقحوانی شجری، م. 1394. گیاهان آینده. انتشارات دانشگاه بیرجند تبریزی، ل. و کوچکی، ع. 1393. گیاهان دارویی: بوم شناسی، تولید و بهره برداری پایدار. انتشارات دانشگاه تهران. کوچکی، ع.، و خواجه حسینی، م. 1387. زراعت نوین. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد کوچکی، ع.، نصیری محلاتی، م. ، خرمدل، س.، خواجه حسینی، م. 1402. اگرواکولوژی مناطق خشک، دفتر دوم. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت حضوری و در قالب بخش نظری با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای سمعی و بصری ارایه می شود و همچنین استفاده از اسلایدهای مختلف در خصوص فرایند و اصول اهلی سازی و عملیات زراعی تولید گیاهان جدید و فراموش شده
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی دانشجویان به صورت 15% پرسش و پاسخ های کلاسی، 30% میان ترم، 40% آزمون پایان ترم و 10% ارایه سمینار می باشد
10 فایل Pdf File