طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی آشنایی با اصول و عملیات فنی زراعی، شناخت روش های نوین برآورد عملکرد و خسارت محصولات زراعی، شناخت روش های حفاظت گیاهی، ایجاد اطلاعات فنی شناختی زراعی و حفاظت گیاهی با رویکرد کاربردی
3 شایستگی های پایه نیاز به پیش نیاز ندارد
4 اهداف یادگیری آشنایی با اصول و عملیات فنی زراعی، شناخت روش های نوین برآورد عملکرد و خسارت محصولات زراعی، شناخت روش های حفاظت گیاهی، ایجاد اطلاعات فنی شناختی زراعی و حفاظت گیاهی با رویکرد کاربردی و ف کلی این درس عبارت است از آشناکردن دانشجویان با مسایل مربوط به عوامل محیطی و تاثیر آن ها بر تولید محصولات کشاورزی و آشنایی کامل با مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی. همچنین در بخش عملی هدف آشنایی دانشجویان با ساختار گیاهان، اعمال گیاهی، عوامل موثر بر رشد و نمو گیاهان، خاک، آب، عملیات تهیه زمین و خاکورزی، بذر و بذرکاری ، داشت و عملیات برداشت می باشد به طوریکه دانشجویان بتوانند در پایان ترم مهارت های علمی و عملی قابل قبولی را در خصوص زراعت گیاهان زراعی کسب نمایند.
5 روش تدریس معرفی منابع، ارایه سر فصل ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و بحث و مشارکت در خصوص مطالب و سرفصل ها ، معرفی و شناسایی گیاهان زراعی و اجرای عملیات کاشت، داشت و برداشت برخی گیاهان در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس ها، شرکت در مباحث درسی. بازدیدها و شرکت منظم در جلسات عملی و اجرای عملیات زراعی مرتبط با سرفصل ها
7 منبع خواجه پور، م.ر. 1384. اصول و مبانی زراعت. مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان. مجنون حسینی، ن.، و مظاهری، د. 1388. مبانی زراعت عمومی . انتشارات دانشگاه تهران کوچکی، ع.، زند، ا.، مهدوی دامغانی، ع.، 1392. انتشارات مرکز نشر دانشگاهی. 534 صفحه. فلاح، س. زراعت عمومی و تخصصی. انتشارات دانشگاه شهرکرد. 352 صفحه.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت حضوری و در قالب بخش نظری با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای سمعی و بصری ارایه می شود و برای بخش عملی، بازدیدهای میدانی از مزارع و گلخانه های تحقیقاتی و انجام عملیات کشاورزی جهت آشنایی کامل دانشجویان با مراحل زراعت محصولات
9 نحوه ارزشیابی نحوه ارزشیابی دانشجویان به صورت کتبی و محاسبه می شود. به این صورت که در بخش نظری درس، با برگزاری پرسش و پاسخ های کلاسی و میانترم (40%) و پایان ترم (60%)
10 فایل Pdf File