1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی مشترک |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مراحل انجام تحقیق علمی در زمینه رشته تحصیلی |
3 |
شایستگی های پایه |
نیاز به پیش نیاز ندارد |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف آشنایی دانشجویان با روند و مراحل انجام تحقیق علمی، آشنایی با نوشتن پروپوزال و اصول آن و نیز نوشتن مقاله و پایان نامه می باشد. تا بتوانند بر طبق اصول نگارش یک مقاله و پایان نامه را به انجام رسانند. همچنین هدف معرفی پایگاههای اطلاعاتی و چگونگی دستیابی و دانلود مقالات می باشد. |
5 |
روش تدریس |
معرفی منابع، ارایه سر فصل ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و بحث و مشارکت در خصوص مطالب و سرفصل ها و ارایه سمینار توسط دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و فعال در کلاس ها، شرکت در مباحث درسی و ارایه سمینار |
7 |
منبع |
میرمحمدی میبدی، س.ع.م. 1384. روش تحقیق در علوم زیستی با تاکید بر کشاورزی. چاپ جهاد دانشگاهی اصفهان
روش های تحقیق آزمایشگاهی و مزرعه ای در اگرواکولوژی. 1389. تالیف استفن آرگلیسمن ترجمه: رضا قربانی، لیلا تبریزی، علیرضا کوچکی؛ مهدی نصیری محلاتی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
نیک نامی، م. 1392. روش تحقیق در ترویج کشاورزی. 1392. دانشگاه آزاداسلامی
Sahu, P.K. 2013. Research methodology: A guide for researchers in agricultural science. Social science and other related fields. Springer.
Statistical method in agricultural and experimental biology
Biostatistical analysis: ZAR |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
درس به صورت حضوری و در قالب بخش نظری با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای سمعی و بصری ارایه می شود و همچنین استفاده از اسلایدهای مختلف وبرای درک بهتر مفاهیم |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی بصورت 10% ارزشیابی مستمر و پرسش و پاسخ کلاسی، میان ترم 25% و پایان ترم 45% و ارایه سمینار 20% |
10 |
فایل |
Pdf File |