طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دروس اصلی- تخصصی مشترک
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با تولید پایدار محصولات کشاورزی تحت شرایط متفاوت محیطی
3 شایستگی های پایه دانشجویان باید پیش نیاز این درس که زراعت عمومی و اکولوژی است را گذرانده باشند تا با درک مفاهیم زراعی و اکولوژیکی و ارتباط این مفاهیم بایکدیگر در این درس مشکلی نداشته باشند
4 اهداف یادگیری اهدف کلی این درس عبارت است از آشناکردن دانشجویان با مسایل مربوط به اصول اکولوژیکی کشاورزی و نیز کشاورزی پایدار و مدیریت پایدار خاک، آب و آفات و بیماری ها در بوم نظام های زراعی به نحوی که موجب تولید غذای سالم و کمترین اثرات زیست محیطی گردد.
5 روش تدریس معرفی منابع، ارایه سر فصل ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و بحث و مشارکت در خصوص مطالب و سرفصل ها
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس ها، شرکت در مباحث درسی
7 منبع مطیعی لنگرودی، ا.، شمسایی، 1394. توسعه و کشاورزی پایدار. انتشارات دانشگاه تهران. 224 صفحه. سلطانی، ا.، میرزایی، ع.ر.، 1400. کشاورزی پایدار. 384 صفحه. کامکار، ب.، مهدوی دامغانی، ع.م.1387. مبانی کشاورزی پایدار. اتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. کوچکی، ع.، نجیب نیا، س.، مهدوی دامغانی. ع.1392. (السن، ر.، فرانسیس، چ.، کافکا، ا.) نقش تنوع در کشاورزی پایدار. دانشگاه فردوسی مشهد. 276 صفحه سلیمانی، ع. 1392. اصول و مبانی کشاورزی پایدار. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. معاونت پژوهشی. 284 صفحه.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت حضوری و در قالب بخش نظری با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای سمعی و بصری ارایه می شود و همچنین استفاده از اسلایدهای مختلف و فیلم های آموزشی در خصوص مدیریت پایدار بوم نظام های کشاورزی
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی دانشجویان از طریق برگزاری آزمون میان ترم و پایان ترم بصورت 15 درصد ارزشیابی مستمر، 35 درصد میانترم، 50 درصد آزمون نهایی
10 فایل Pdf File