طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با نقش حفاظت از منابع خاک، آب، انرژی و تنوع زیستی به منظور توسعه و ارتقا تولید پایدار در بوم نظام های کشاورزی و طبیعی
3 شایستگی های پایه نیاز ندارد
4 اهداف یادگیری هدف در این درس آشنایی دانشجویان با اکوسیستم های حفاظت شده طبیعی جهان و آشنایی با حفاظت از منابع آب و خاک این اکوسیستم ها می باشد، همچنین در این درس با ابعادانسانی و فرهنگی ، اهمیت مکان و زمان در حفاظت و بحران های زیست محیطی و انقراض گونه ها در این دوره آشنا می شوند و سپس به تغییر اقلیم جهانی و ارتباط آن با حفاظت و الگوی مصرف و حفاظت انرژی و روش های سازگاری برای حفاظت مدیریت منابع آب، خاک، انرژی و تنوع زیستی پرداخته خواهد شد.
5 روش تدریس معرفی منابع، ارایه سر فصل ها با استفاده از امکانات سمعی و بصری به صورت پاورپوینت و بحث و مشارکت در خصوص مطالب و سرفصل ها و ارایه سمینار توسط دانشجویان
6 وظایف دانشجو حضور منظم و فعال در کلاس ها، شرکت در مباحث درسی و ارایه سمینار
7 منبع کوچکی، ع، نصیری محلاتی، م.، خرم دل، س.، خواجه حسینی، م.، 1401. اگرواکولوژی در مناطق خشک، دفتر اول: بوم شناخت غذا. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد کوچکی، ع، نصیری محلاتی، م.، خرم دل، س.، خواجه حسینی، م.، 1401. اگرواکولوژی در مناطق خشک، دفتر دوم: منابع و بوم نظام های تولید. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد کوچکی، ع، نصیری محلاتی، م.، خرم دل، س.، خواجه حسینی، م.، 1401. اگرواکولوژی در مناطق خشک، دفتر سوم: راهبردهای بوم¬سازگار . انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد کوچکی، ع.ر.، بخشایی، س.، عبدالهی، ف.، جعفری، ل.، تبرایی، ع. 1394. بوم شناسی گیاهان زراعی: تولید و مدیریت نظام های کشاورزی (ترجمه). انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد امینی نسب، آ. 1389. مفاهیم بوم شناسی و علم محیط زیست. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز. عبدل زاده،ا.، نقی نژاد، ع.، 1392. بوم شناسی با نگاه ویژه به اکوسیستم های ایران. دانشگاه گلستان. شریفی، م.، غفوری، م.، 1387. مبانی بوم شناسی و مسایل محیط زیست. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. Ostefeld, R. & Schilesinger, W. 2009. Ecology and vonservation Biology.The New york Academy of Sciences. Adams, W. 2004. Against Extinction: The study of Conservation, Earthscan Publications. Gaston, K.J., Spicer, J. 2004. Biodiversity: An Introduction, Blackwell Publishing.
8 مواد و امکانات آموزشی درس به صورت حضوری و در قالب بخش نظری با استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای سمعی و بصری ارایه می شود و همچنین استفاده از اسلایدهای مختلف وبرای درک بهتر مفاهیم
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی بصورت 10% ارزشیابی مستمر و پرسش و پاسخ کلاسی، میان ترم 25% و پایان ترم 45% و ارایه سمینار 20%
10 فایل Pdf File