طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس معادلات دیفرانسیل جزء دروس الزامی مشترک رشته ریاضیات و کاربردها می باشد.
2 هدف کلی آشنایی با روشهای معادلات دیفرانسیل و کاربرد های آن در علوم مختلف
3 شایستگی های پایه دانشجویان باید با مفاهیم ریاضی عمومی 1 (حد، پیوستگی، مشتق و به ویژه روش های انتگرال گیری نامعین) آشنایی کامل داشته باشند.
4 اهداف یادگیری -آشنایی با روش های حل انواع معادلات دیفرانسیل مرتبه اول -آشنایی با روش های حل انواع معادلات دیفرانسیل مرتبه دوم -حل معادلات مرتبه دوم به کمک سری های توانی -آشنایی با توابع خاص و کاربرد آنها -حل دستگاه معادلات دیفرانسیل به روش های مختلف -آشنایی با تبدیل لاپلاس و کاربرد های آن
5 روش تدریس در هر جلسه مدرس سعی می نماید پس از مرور مطالب بیان شده در جلسات گذشته به کمک دانشجویان، با ارائه مثالهای متنوع و حل آنها به کمک دانشجویان، دانشجویان را با انواع معادلات دیفرانسیل و روشهای حل آنها آشنا نماید. ضمناً نسخه ای از مطالب تدریس شده در کلاس شامل تعاریف، قضایا و مثالهای مطرح شده در انتهای هر جلسه به نماینده کلاس جهت تکثیر ارائه خواهد شد.
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس و شرکت در بحث های کلاسی- مرور مطالب تدریس شده در جلسات قبلی-شرکت در امتحان میان ترم و پایان ترم- شرکت در کلاس های حل تمرین
7 منبع 1-معادلات دیفرانسیل- دکتر سید احمد عرفانیان-سید حسن اورعی 2-معادلات دیفرانسیل و کاربرد آنها-دکتر اصغر کرایه چیان
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب هایی با عنوان معادلات دیفرانسیل و کاربرد های آن در کتابخانه و اینترنت
9 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم (8 نمره)+ امتحان پایان ترم (8 نمره) + (2+2 برای فعالیت های دانشجو). دانشجویان در طول ترم به طور تصادفی برای حل مسائل به پای تخته می آیند و نمرات مثبت یا منفی با توجه به عملکردشان کسب خواهند نمود که در نمره پایانی تاثیر گذار خواهد بود. همچنین استاد حل تمرین نمراتی را به هر یک از دانشجویان با توجه به عملکردشان در کلاس حل تمرین خواهد داد که در نمره نهایی تاثیر گذار خواهد بود.