| 1 |
هدف کلی |
آشنا ساختن فراگیران با مبانی نظری تحقیق و شیوه نگارش یک طرح تحقیق |
| 2 |
روش تدریس |
آموزش به روش سخنرانی و با بهره گیری از وسایل کمک آموزشی انجام می گیرد .
به منظور افزایش اثربخشی آموزشی و نیز ایجاد انگیزه در دانشجویان در هر زمان از تدریس به پرسش و پاسخ اختصاص داده می شود. |
| 3 |
وظایف دانشجو |
انتخاب یک موضوع تحقیق و نوشتن طرح تحقیق مرحله به مرحله در طول ترم |
| 4 |
وظایف دانشجو |
نوشتن یک فرم اخلاقی |
| 5 |
وظایف دانشجو |
تحلیل مسائل یاددهی/یادگیری و انتخاب یک موضوع تحقیق |
| 6 |
وظایف دانشجو |
تدوین بیان مسئله با توجه به موضوع انتخاب
تحلیل یک نمونه بیان مسئله از حیث شاخص¬های مورد انتظار(بررسی پایان نامه) |
| 7 |
وظایف دانشجو |
مرور پیشینه پژوهش |
| 8 |
وظایف دانشجو |
مرور پیشینه پژوهش |
| 9 |
وظایف دانشجو |
بیان گزارهای تحقیق
گزارشی از گزاره های دو نمونه پژوهش (پایان نامه) |
| 10 |
وظایف دانشجو |
تشخیص و تعریف متغیرهای تحقیق |
| 11 |
وظایف دانشجو |
مشخص کردن مقیاس¬های اندازه¬گیری |
| 12 |
وظایف دانشجو |
گزارش دو نمونه از پایان نامه با روش تحقیق پیمایشی |
| 13 |
وظایف دانشجو |
گزارش دو نمونه از پایان نامه با روش تحقیق همبستگی و علی مقایسه¬ای |
| 14 |
وظایف دانشجو |
گزارش یک نمونه از پایان نامه با روش تحقیق مطالعه موردی |
| 15 |
وظایف دانشجو |
گزارش یک نمونه از پایان نامه با روش تحقیق اقدام پژوهش |
| 16 |
وظایف دانشجو |
گزارش سه نمونه از پایان نامه با روش تحقیق تاریخی، فلسفی، تحلیل محتوا |
| 17 |
وظایف دانشجو |
گزارش یک نمونه از پایان نامه با روش تحقیق آزمایشی |
| 18 |
وظایف دانشجو |
بیان جامعه آماری تحقیق و تعیین حجم نمونه مورد مطالعه |
| 19 |
وظایف دانشجو |
معرفی روش نمونه گیری پژوهش مورد نظر |
| 20 |
وظایف دانشجو |
انتخاب ابزار تحقیق
گزارش دو نمونه از ابزار اندازه گیری در تحقیق (پایان نامه) |
| 21 |
وظایف دانشجو |
گزارش یک نمونه از روش تجزیه و تحلیل داده¬ها (بررسی پایان نامه) |
| 22 |
وظایف دانشجو |
گزارش یک نمونه از روش تجزیه و تحلیل داده¬ها (بررسی پایان نامه) |
| 23 |
منبع |
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1379). روش های تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگاه.
دلاور، علی (1380). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. نشر ویرایش. |
| 24 |
مواد و امکانات آموزشی |
شرکت در کارگاه مهارت های جستجو و بازیابی اطلاعات در کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی |
| 25 |
مواد و امکانات آموزشی |
شرکت در کارگاه مهارت های جستجو و بازیابی اطلاعات در کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی |
| 26 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارکت در بحث های کلاسی 2 نمره
کار گروهی/نگارش پروپزال 6 نمره
امتحان میان ترم 4 نمره
امتحان پایان ترم 8 نمره |