1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تعیین نقش موثر مدیر آموزشی در بهسازی منابع انسانی |
2 |
هدف کلی |
مرور مبانی نظری توسعه منابع انسانی در سازمان¬ها و نقش آن در بهسازی سازمانی، با تاکید بر کارکردهای آموزش و بهسازی در فضای مدیریت آموزشی سازمان¬های ایرانی. رابطه و همسازی آموزش و بهسازی با مدیریت عملکرد، توانمندسازی، کارراهه، رشد حرفه¬ای، مدل¬های شایستگی، یادگیری سازمانی و برنامه¬ریزی¬های توسعه انسانی مورد توجه قرار می¬گیرد. |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو بتواند مفهوم آموزش و بهسازی منابع انسانی را بفهمد و قادر باشد روش های آموزش و بهسازی را در عمل اجرا کند. |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم بنیادین توسعه منابع انسانی، توانمندسازی، کارراهه، رشد حرفه¬ای، مدل¬های شایستگی، یادگیری سازمانی و برنامه¬ریزی¬های توسعه انسانی |
5 |
روش تدریس |
مشارکتی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور و مشارکت فعال در فعالیت های کلاسی |
7 |
منبع |
بوش، تونی (1398). آموزش و بهسازی مدیران و رهبران در سازمان های آموزشی، ترجمه: محمدرضا آهنچیان، سیمین پهلوانی. چاپ دوم. تهران: نشر رشد.
دسلر، گری (1389). مدیریت توسعه منابع انسانی. ترجمه: علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی. تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
متعارف |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1. مستمر
2. آزمون میان دوره
3. آزمون پایانی |
10 |
فایل |
Pdf File |