1 |
شایستگی های پایه |
دانشجو بتواند مفهوم سازمان و مدیریت را بفهمد و قادر باشد با برخی از کاربردهای آموزش در سازمان های ایرانی آشنا شود |
2 |
روش تدریس |
مشارکتی |
3 |
وظایف دانشجو |
حضور و مشارکت فعال در فعالیت های کلاسی |
4 |
مواد و امکانات آموزشی |
متعارف |
5 |
نحوه ارزشیابی |
1. مستمر
2. آزمون میان دوره
3. آزمون پایانی |
6 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان درس پایه دانش مدیریت آموزشی دانشجو بر این درس استوار می شود |
7 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم پایه سازمان و مدیریت |
8 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در این درس با مفاهیم پایه و عمومی علم مدیریت و مفاهیم مقدماتی علم مدیریت آموزشی آشنا می¬شود. اهداف درس به شرح زیر تعیین می¬شود:
- شناخت مفهوم سازمان، مدیریت، رهبری
- شناخت طبقه¬بندی و شاخه¬های علم مدیریت
- شناخت جایگاه علم مدیریت در جامعه و در سایر علوم
- شناخت نسبت علم مدیریت و مدیریت آموزشی
- شناخت مکاتب و رویکردهای سازمان و مدیریت
- شناخت دیدگاه اسلام به مدیریت و رهبری در اجتماع
- شناخت مبانی مدیریت از دیدگاه دانشمندان بزرگ مسلمان
- شناخت اصول سازمان
- شناخت کارکردهای مدیریتی
- شناخت تفاوت¬ها و شباهت¬های کارکردهای مدیریت در مدیریت سازمان¬های آموزشی با غیر آموزشی
- شناخت مفاهیم موثر در مدیریت در جهان امروز
- شناخت ویژگی¬های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مدیریت در ایران |
9 |
منبع |
- آهنچیان، محمدرضا (1399). مقدمه¬ای بر مدیریت آموزشی. تهران: نشر نی.
- رضاییان، علی (1388). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: سمت. |
10 |
فایل |
Pdf File |