1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
سمینار در مدیریت آموزشی |
2 |
هدف کلی |
بازسازی دانش فراگرفته در دوره تحصیل به کمک تحـلیل، نقــد و ارزشیابی نظریــه¬ها و مفاهیم کلیــدی رشته، با تأکید بر: 1) مفاهیم پایه مدیریت و رهبری آموزشی؛ 2) مسایل اصلی علم مدیریت آموزشی در فضای کنونی کشور؛ 3) نقد روش¬های تولید علم در مدیریت آموزشی؛ 4) نقش فرهنگ ملی و فرهنگ سازمانی در فهم ما از مدیریت آموزشی؛ 5) نشان دادن توانمندی دانشجو در تحقق هدف¬های چهارگانه بالا از طریق طراحی و اجرای یک مطالعه نظامدار در قلمرو موضوعات/مسایل اصلی مدیریت و رهبری آموزشی در ایران و در جهان. |
3 |
شایستگی های پایه |
دانستن روش تحقیق پیشرفته در دو رویکرد کمی و کیفی |
4 |
اهداف یادگیری |
بازسازی دانش فراگرفته در دوره تحصیل به کمک تحـلیل، نقــد و ارزشیابی نظریــه¬ها و مفاهیم کلیــدی رشته |
5 |
روش تدریس |
روش های: حل مسئله/سمینار/پروژه ای |
6 |
وظایف دانشجو |
فعالیت انفرادی و همکاری گروهی |
7 |
منبع |
کتاب های روش تحقیق مانند گال بورگ گال ترجمه دکتر نصر و همکاران |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای مناسب یادگیری گروهی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت دانشجو و مشارکت وی در پیشبرد هدف¬های کلاس؛ الف) طراحی و ب) اجرای یک تحقیق نظام¬دار در یکی از موضوعات/مسایل مدیریت و رهبری آموزشی؛ ارایه اثرگذار یافته¬ها در کلاس، در دانشکده یا در دانشگاه |
10 |
فایل |
Pdf File |