| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ترویج روش مندی توسعه وجه نظری رشته مدیریت آموزشی |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با مفهوم پژوهش و مبانی نظری و فلسفی آن؛ انواع روش پژوهش کمی و کیفی و آمیخته و کسب دانش و مهارت های لازم برای تهیه پیشنهاده پژوهش و اجرای آن |
| 3 |
شایستگی های پایه |
1- دانش پایه روش های پژوهش
2- دانش پایه آمار |
| 4 |
اهداف یادگیری |
فهم پژوهش؛ اصول؛ روش ها و کاربردهای آن در مدیریت آموزشی |
| 5 |
اهداف یادگیری |
توانایی درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی |
| 6 |
اهداف یادگیری |
توانایی درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی |
| 7 |
اهداف یادگیری |
توانایی درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی |
| 8 |
اهداف یادگیری |
درک کاربردهای پژوهش کمی در حل مسایل مدیریت آموزشی |
| 9 |
اهداف یادگیری |
درک کاربردهای پژوهش کمی در حل مسایل مدیریت آموزشی |
| 10 |
اهداف یادگیری |
توانایی نقد پژوهش های کمی در مدیریت آموزشی |
| 11 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های پژوهش کیفی |
| 12 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های پژوهش کیفی |
| 13 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های پژوهش کیفی |
| 14 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های پژوهش کیفی |
| 15 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های پژوهش کیفی |
| 16 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های پژوهش کیفی |
| 17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده پژوهش کیفی |
| 18 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی |
| 19 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی |
| 20 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی |
| 21 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی |
| 22 |
اهداف یادگیری |
توانایی نقد کاربرد روش پژوهش کیفی در مدیریت آموزشی |
| 23 |
اهداف یادگیری |
توانایی اعتبارسنجی یافته های پژوهش کیفی در مدیریت آموزشی |
| 24 |
اهداف یادگیری |
توانایی کاربرد ملاحظات اخلاقی درپژوهش های مدیریت آموزشی |
| 25 |
اهداف یادگیری |
کاربرد اصول نگارش درپژوهش های مدیریت آموزشی |
| 26 |
اهداف یادگیری |
کاربرد اصول نگارش درپژوهش های مدیریت آموزشی |
| 27 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه های اثربخش انتشار یافته های پژوهش در مدیریت آموزشی |
| 28 |
روش تدریس |
روش های فعال مبتنی بر تفحص گروهی و حل مسئله |
| 29 |
وظایف دانشجو |
درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی و انتخاب و اجرای روش پژوهش متناسب با مسایل رهبری و مدیریت آمورشی |
| 30 |
منبع |
1. مردیت، گال، بورگ، والتر و گال، جویس (1387). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه: احمدرضا نصر و دیگران. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. 2. کرسول، جان دبلیو (1391). طرح پژوهش رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی. ترجمه: علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس. تهران: جهاد دانشگاهی. 3. زهره سرمد، عباس بازرگان، الهه حجازی (1390)، روش های پژوهش در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه 4. مک نیف و دیگران (1399). اقدام پژوهی. ترجمه محمدرضا آهنچیان. تهران: نشر رشد. 5. هومن، حیدرعلی (1373). روش تحقیق کیفی . تهران. نشر پارسا (پیک فرهنگ). 6. بازرگان هرندی، عباس (1389). مقوله ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول و علوم رفتاری. تهران. انتشارات دیدار. 7. محمدپور، احمد (1389). روش در روش درباره ساخت معرفت در علوم انسانی. جامعه شناسان. |
| 31 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای یادگیری
منابع مرتبط |
| 32 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون های میان ترم و پایان نیمسال (60%)
فعالیت و انجام پروژه ها (40%) |
| 33 |
فایل |
Pdf File |