طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره ترویج روش مندی توسعه وجه نظری رشته مدیریت آموزشی
2 هدف کلی آشنایی با مفهوم پژوهش و مبانی نظری و فلسفی آن؛ انواع روش پژوهش کمی و کیفی و آمیخته و کسب دانش و مهارت های لازم برای تهیه پیشنهاده پژوهش و اجرای آن
3 شایستگی های پایه 1- دانش پایه روش های پژوهش 2- دانش پایه آمار
4 اهداف یادگیری فهم پژوهش؛ اصول؛ روش ها و کاربردهای آن در مدیریت آموزشی
5 اهداف یادگیری توانایی درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی
6 اهداف یادگیری توانایی درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی
7 اهداف یادگیری توانایی درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی
8 اهداف یادگیری درک کاربردهای پژوهش کمی در حل مسایل مدیریت آموزشی
9 اهداف یادگیری درک کاربردهای پژوهش کمی در حل مسایل مدیریت آموزشی
10 اهداف یادگیری توانایی نقد پژوهش های کمی در مدیریت آموزشی
11 اهداف یادگیری آشنایی با روش های پژوهش کیفی
12 اهداف یادگیری آشنایی با روش های پژوهش کیفی
13 اهداف یادگیری آشنایی با روش های پژوهش کیفی
14 اهداف یادگیری آشنایی با روش های پژوهش کیفی
15 اهداف یادگیری آشنایی با روش های پژوهش کیفی
16 اهداف یادگیری آشنایی با روش های پژوهش کیفی
17 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده پژوهش کیفی
18 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی
19 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی
20 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی
21 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه نگارش پیشنهاده و اجرای پژوهش کیفی
22 اهداف یادگیری توانایی نقد کاربرد روش پژوهش کیفی در مدیریت آموزشی
23 اهداف یادگیری توانایی اعتبارسنجی یافته های پژوهش کیفی در مدیریت آموزشی
24 اهداف یادگیری توانایی کاربرد ملاحظات اخلاقی درپژوهش های مدیریت آموزشی
25 اهداف یادگیری کاربرد اصول نگارش درپژوهش های مدیریت آموزشی
26 اهداف یادگیری کاربرد اصول نگارش درپژوهش های مدیریت آموزشی
27 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه های اثربخش انتشار یافته های پژوهش در مدیریت آموزشی
28 روش تدریس روش های فعال مبتنی بر تفحص گروهی و حل مسئله
29 وظایف دانشجو درک رابطه پژوهش و توسعه رشته مدیریت آموزشی و انتخاب و اجرای روش پژوهش متناسب با مسایل رهبری و مدیریت آمورشی
30 منبع 1. مردیت، گال، بورگ، والتر و گال، جویس (1387). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه: احمدرضا نصر و دیگران. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. 2. کرسول، جان دبلیو (1391). طرح پژوهش رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی. ترجمه: علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس. تهران: جهاد دانشگاهی. 3. زهره سرمد، عباس بازرگان، الهه حجازی (1390)، روش های پژوهش در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه 4. مک نیف و دیگران (1399). اقدام پژوهی. ترجمه محمدرضا آهنچیان. تهران: نشر رشد. 5. هومن، حیدرعلی (1373). روش تحقیق کیفی . تهران. نشر پارسا (پیک فرهنگ). 6. بازرگان هرندی، عباس (1389). مقوله ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول و علوم رفتاری. تهران. انتشارات دیدار. 7. محمدپور، احمد (1389). روش در روش درباره ساخت معرفت در علوم انسانی. جامعه شناسان.
31 مواد و امکانات آموزشی فضای یادگیری منابع مرتبط
32 نحوه ارزشیابی آزمون های میان ترم و پایان نیمسال (60%) فعالیت و انجام پروژه ها (40%)
33 فایل Pdf File