1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ایجاد یکپارچگی در دانش و اطلاعات پراکنده از طریق شناخت کارکردهای فلسفه در مدیریت و رهبری آموزشی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجو با نگاه فلسفی به دانش مدیریت و رهبری آموزشی و کاربردهای آن |
3 |
شایستگی های پایه |
درک مبنای نظری دانش مدیریت و رهبری آموزشی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ذهنیت فلسفی و ابعاد تفکر فلسفی و کاربرد آن در مدیریت و رهبری آموزشی
شناخت اندیشه فلسفی و نسبت آن با مدیریت و رهبری آموزشی
بازاندیشی در آموزه های مکاتب فلسفی و تحلیل رابطه آنها با زمینه شکل گیری نظریه های سازمان و مدیریت آموزشی |
5 |
روش تدریس |
ارایه-سخنرانی
تفحص گروهی
مورد کاوی |
6 |
وظایف دانشجو |
فعالیت و مشارکت سازنده در فرایند آموزش |
7 |
منبع |
آهنچیان، محمدرضا (1397). پایان مدیریت، چاپ دوم. تهران: نشر نی.
آهنچیان، محمدرضا (1398). مقدمه¬ای بر مدیریت آموزشی. تهران: نشر نی.
آهنچیان، محمدرضا (1382) آموزش و پرورش در شرایط پست مدرن، تهران: انتشارات طهوری.
میرکمالی، محمد (1392). فلسفه مدیریت، تهران: نشر یسطرون.
اسکات، ریچارد (1380) سازمانها: سیستم های حقوقی، حقیقی و باز، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: نشرکمال تربیت.
میرزایی اهرنجانی، حسن (1386) زمینههای روششناختی تئوری سازمان، تهران: سمت.
میرزایی اهرنجانی، حسن (1386) مبانی فلسفی تئوری سازمان، تهران: سمت. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
رسانه های آموزشی
کتاب و سایر انتشارات |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مستمر
تکالیف هفتگی
پایانی |
10 |
فایل |
Pdf File |