1 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با ویژگی های کلی هستی و موجودات پیرامونی |
2 |
اهداف یادگیری |
آگاهی از اندیشه های حکمت متعالیه به ویژه علامه طباطبایی در کتاب حکمت متعالیه. درک مفاهیم پایه فلسفی مانند اشتراک معنوی وجود. تشکیک وجود. اصالت وجود، وجود مستقل و رابط. آثار وجود ذهنی و خارجی.
چگونه الهام گرفتن از مباحث فلسفی برای کاربردی سازی آنها در زندگی. یادگیری چگونگی روش تفکر برای حل مسأله |
3 |
روش تدریس |
ارائه درس به صورت کارگاهی- استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و پرسش و پاسخ |
4 |
وظایف دانشجو |
) پیش مطالعه درس مورد نظر 2) آمادگی برای پاسخگویی به سئوالات درس جلسه گذشته و تعامل در کلاس در جهت فهم بهتر مسایل و رفع ابهامات 3) مطالعه درس هر جلسه به صورت انفرادی و گروهی |
5 |
منبع |
منبع اصلی: کتاب حکمت متعالیه علامه طباطبایی
منابع کمکی: شرح نهایه الحکمه ج1 و 2 (آیه الله مصباح یزدی)- آموزش فلسفه(آیه الله مصباح یزدی)- شرح مبسوط و مختصر منظومه (شهید استاد مطهری)شرح نهایه الحکمه (علی شیروانی)- تعلیقه بر نهایه الحکمه(آیه الله مصباح یزدی)- |
6 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در پرسش های درسی به صورت شفاهی- انجام فعالیت های فردی و گروهی (مباحثات درسی و آماده سازی مطلب برای موضوعات جزیی)- امتحان میان ترم و پایان ترم |