1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
فلسفه مشاء ابن سینا به عنوان پایه علمی فلسفه اسلامی که تنها مبتنی بر عقل است و از شهود برای تبیین مسائل استفاده ننموده است موجب قوت تحلیل عقلانی است و نیز در برخی موارد نشان گر ریشه داشتن حکمت متعالیه در این فلسفه می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با رویکرد علمی ابن سینا و درک اشکالات مطرح شده بر دیدگاه او و پاسخ های داده شده به اشکالات و رد اشکالات |
3 |
شایستگی های پایه |
آگاهی از منطق و فلسفه اسلامی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با قدرت علمی ابن سیناو نیز حل مسائل مشابه آنها در دوران جدید با تکیه بر فلسفه مشاء ابن سینا |
5 |
روش تدریس |
ارائه درس به صورت کارگاهی- استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و پرسش و پاسخ |
6 |
وظایف دانشجو |
) پیش مطالعه درس مورد نظر 2) آمادگی برای پاسخگویی به سئوالات درس جلسه گذشته و تعامل در کلاس در جهت فهم بهتر مسایل و رفع ابهامات 3) مطالعه درس هر جلسه به صورت انفرادی و گروهی |
7 |
منبع |
الاشارات و التنبیهات جلد سوم. شرح اشارات دکتر احمد بهشتی. شرح اشارات دکتر شیروانی. شرح اشارات آیه الله مصطفوی.شرح و ترجمه کتاب مبدء و معاد ملاصدرا. شرح و ترجمه اسفار ملاصدرا. کتاب فلسفه مشاء با تکیه بر آراء ابن سینا دکتر محمد ذبیحی. نهایه الحکمه. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر دستگاه ویدئو پروژکتور نرم افزار پاور پوئینت |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در پرسش های درسی به صورت شفاهی- تدوین مقاله و خلاصه نمودن مقالات و امتحان پایان ترم |