طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره فلسفه مشاء ابن سینا به عنوان پایه علمی فلسفه اسلامی که تنها مبتنی بر عقل است و از شهود برای تبیین مسائل استفاده ننموده است موجب قوت تحلیل عقلانی است و نیز در برخی موارد نشان گر ریشه داشتن حکمت متعالیه در این فلسفه می باشد.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با رویکرد علمی ابن سینا و درک اشکالات مطرح شده بر دیدگاه او و پاسخ های داده شده به اشکالات و رد اشکالات
3 شایستگی های پایه آگاهی از منطق و فلسفه اسلامی
4 اهداف یادگیری آشنایی با قدرت علمی ابن سیناو نیز حل مسائل مشابه آنها در دوران جدید با تکیه بر فلسفه مشاء ابن سینا
5 روش تدریس ارائه درس به صورت کارگاهی- استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و پرسش و پاسخ
6 وظایف دانشجو ) پیش مطالعه درس مورد نظر 2) آمادگی برای پاسخگویی به سئوالات درس جلسه گذشته و تعامل در کلاس در جهت فهم بهتر مسایل و رفع ابهامات 3) مطالعه درس هر جلسه به صورت انفرادی و گروهی
7 منبع الاشارات و التنبیهات جلد سوم. شرح اشارات دکتر احمد بهشتی. شرح اشارات دکتر شیروانی. شرح اشارات آیه الله مصطفوی.شرح و ترجمه کتاب مبدء و معاد ملاصدرا. شرح و ترجمه اسفار ملاصدرا. کتاب فلسفه مشاء با تکیه بر آراء ابن سینا دکتر محمد ذبیحی. نهایه الحکمه.
8 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر دستگاه ویدئو پروژکتور نرم افزار پاور پوئینت
9 نحوه ارزشیابی مشارکت در پرسش های درسی به صورت شفاهی- تدوین مقاله و خلاصه نمودن مقالات و امتحان پایان ترم