1 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با توحید و برخی صفات الهی و عدل الهی، نبوت،امامت از دیدگاه شیعه و اهل تسنن و معاد |
2 |
شایستگی های پایه |
آگاهی از منطق و فلسفه و اسلامی و کلام اسلامی عمومی |
3 |
اهداف یادگیری |
آگاهی از دیدگاه شیعه در مورد صفات الهی و عدم وجود شرور در عالم بخشی از ویژگی های امامت و امام و شرایط خلافت در زمان پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و چگونگی رویکرد آنهادر پاسخ به اشکالات مطرح شده از سوی اهل تسنن و شرایط نبی و دلایل خاتمیت. استدلال بر وجود معاد، معاد جسمانی و شفاعت. |
4 |
روش تدریس |
ارائه درس به صورت کارگاهی- استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و پرسش و پاسخ |
5 |
وظایف دانشجو |
) پیش مطالعه درس مورد نظر 2) آمادگی برای پاسخگویی به سئوالات درس جلسه گذشته و تعامل در کلاس در جهت فهم بهتر مسایل و رفع ابهامات 3) مطالعه درس هر جلسه به صورت انفرادی و گروهی |
6 |
منبع |
شرح کشف المراد (خواجه نصیرالدین طوسی، علامه حلی)- الالهیات علی هدی الکتاب والسنة والعقل (محاضرات جعفر السبحانی)- تلخیص المحصل (خواجه نصیرالدین طوسی)نهج الحق و کشف الصدق(العلامه حلی)- البراهین در علم کلام (فخرالدین رازی)- معرفة الامام (سید کمال حیدری)- بحث حول الامامه فی القرآن(سید کمال حیدری)- امامت پژوهی: بررسی دیدگاه امامیه، معتزله و اشاعره (به کوشش جمعی از نویسندگان؛ زیرنظر محمود یزدی مطلق (فاضل)- الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد (محمد بن محمد بن النعمان الملقب المفید)... . |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر دستگاه ویدئو پروژکتور نرم افزار پاور پوئینت |
8 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در پرسش های درسی به صورت شفاهی- تدوین مقاله و خلاصه نمودن مقالات و امتحان پایان ترم |