1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس تخصصی دوره کارشناسی فلسفه و حکمت اسلامی. |
2 |
هدف کلی |
توانمند سازی دانشجویان جهت پاسخگویی به مسائل کلام اسلامی خصوص بحث عدل |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با منطق و تا حدودی فلسفه اسلامی |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان در پایان دوره توانایی پاسخگویی نسبی به اشکالات مطرح شده در کلاس در مورد عدل الهی و اشکالات مشابه را داشته باشند. |
5 |
روش تدریس |
روش پرسش و پاسخ در کلاس، ، طرح برخی سئوالات برای تفکر بیشتر از سوی استاد و یافتن پاسخ آنهاتا جلسه بعد. گفتمان دو طرفه برای تفهیم بهتر درس با استفاده از منابع علمی تدریس |
6 |
وظایف دانشجو |
آماده سازی درس هر جلسه. بیان نتیجه تفکر خود در مورد مساله مطرح شده و آماده سازی آن در جلسه بعد. مراجعه به مقالات معرفی شده از سوی استاد |
7 |
منبع |
منابع اصلی: کتاب کشف المراد از خواجه نصیرالدین طوسی وشرح آن از علامه حلی، منابع فرعی: المحاضرات فی الالهیات سبحانی،فی علم الکلام. گوهر مراد لاهیجی، شرح مواقف، المحصل فخر الدین رازیکشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد، علامه حلی محاضرات فی الالهیات، علی ربانی گلپایگانی منابع فرعی ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، فاضل مقداد گوهر مراد، سرمایه ایمان، ملا عبدالرزاق لاهیجی کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد، ابوالحسن شعرانی کشف الفوائد فی شرح قواعد العقائد، علامه حلی شرح تجرید الاعتقاد، ملا علی قوشچی شرح مواقف، سید شریف علی بن محمد جرجانی شرح مقاصد، سعدالدین تفتازانی المحصل، فخر رازی تلخیص المحصل، خواجه نصیر طوسی الالهیات، آیت الله سبحانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
لپ تاپ و نرم افزار |
9 |
نحوه ارزشیابی |
پرسش و پاسخ شفاهی، تکالیف هفتگی، آزمونک، امتحان میان ترم. امتحان پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |