طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس تخصصی دوره کارشناسی فلسفه و حکمت اسلامی است.
2 هدف کلی اندیشه صحیح در مسائل گوناگون علمی و مسائل روزمره زندگی و تحلیل مسائل آنها و درک درستی و نادرستی مسائل درس منطق 3 که انواع قیاس برهانی، مغالطی و جدلی و... را ارائه می دهد در پی توانمند سازی دانشجویان برای ورود به تحلیل مطالب فلسفی و کلامی است تا بتوانند استدلال ها را تحلیل، و درستی و نادرستی آنها را معین نمایند.
3 شایستگی های پایه اشنایی با منطق تعریف و منطق مربوط به قیاس سازی
4 اهداف یادگیری روش ساخت برهان لمی و انی. درک روش و مهارت نسبی در جدل. تشخیص مغالطه.
5 روش تدریس رائه درس به صورت کارگاهی- استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و پرسش و پاسخ و یادگیری مشارکتی
6 وظایف دانشجو پیش مطالعه درس مورد نظر 2) آمادگی برای پاسخگویی به سئوالات درس جلسه گذشته و تعامل در کلاس در جهت فهم بهتر مسایل و رفع ابهامات 3) مطالعه درس هر جلسه به صورت انفرادی و گروهی
7 منبع المنطق، محمدرضا مظفر. الجوهر النضید، علامه حلی. الاشارات والتنبیهات، شیخ الرییس ابن سینا وشروح آنمانندشرح خواجه نصیر و امام فخر الدین رازی. اللئالی المنتظمه، حاجی ملاهادی سبزواری.حکمه الاشراق شیخ اشراق و شروح آن مانندشهرزوری و شرح قطب الدین. اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی. رهبر خرد محمود شهابی. منطق نوین صدرالدین شیرازی، ترجمه عبدالمحسن مشکوه الدینی. مغالطات علی اصغر خندان.
8 مواد و امکانات آموزشی دستگاه ویدئو پروژکتور پاور پوئینت وتخته وایت برد
9 نحوه ارزشیابی مشارکت در پرسش های درسی به صورت شفاهی- آزمون میان ترم و پایان ترم و آزمونک و فعالیت کلاسی
10 فایل Pdf File