1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس تخصصی دوره کارشناسی فلسفه و حکمت اسلامی است. |
2 |
هدف کلی |
اندیشه صحیح در مسائل گوناگون علمی و مسائل روزمره زندگی و تحلیل مسائل آنها و درک درستی و نادرستی مسائل
درس منطق 3 که انواع قیاس برهانی، مغالطی و جدلی و... را ارائه می دهد در پی توانمند سازی دانشجویان برای ورود به تحلیل مطالب فلسفی و کلامی است تا بتوانند استدلال ها را تحلیل، و درستی و نادرستی آنها را معین نمایند. |
3 |
شایستگی های پایه |
اشنایی با منطق تعریف و منطق مربوط به قیاس سازی |
4 |
اهداف یادگیری |
روش ساخت برهان لمی و انی. درک روش و مهارت نسبی در جدل. تشخیص مغالطه. |
5 |
روش تدریس |
رائه درس به صورت کارگاهی- استفاده از وسایل سمعی و بصری کمکی مانند پاورپواینت – گفتگو و پرسش و پاسخ و یادگیری مشارکتی |
6 |
وظایف دانشجو |
پیش مطالعه درس مورد نظر 2) آمادگی برای پاسخگویی به سئوالات درس جلسه گذشته و تعامل در کلاس در جهت فهم بهتر مسایل و رفع ابهامات 3) مطالعه درس هر جلسه به صورت انفرادی و گروهی |
7 |
منبع |
المنطق، محمدرضا مظفر. الجوهر النضید، علامه حلی. الاشارات والتنبیهات، شیخ الرییس ابن سینا وشروح آنمانندشرح خواجه نصیر و امام فخر الدین رازی. اللئالی المنتظمه، حاجی ملاهادی سبزواری.حکمه الاشراق شیخ اشراق و شروح آن مانندشهرزوری و شرح قطب الدین. اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی. رهبر خرد محمود شهابی. منطق نوین صدرالدین شیرازی، ترجمه عبدالمحسن مشکوه الدینی. مغالطات علی اصغر خندان. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دستگاه ویدئو پروژکتور پاور پوئینت وتخته وایت برد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در پرسش های درسی به صورت شفاهی- آزمون میان ترم و پایان ترم و آزمونک و فعالیت کلاسی |
10 |
فایل |
Pdf File |