طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس جبرانی دوره کارشناسی ارشد است و در راستای آشنا نمودن دانشجویان با رویکردهای نوین الهیاتی به ویژه افکار دگر اندیشانه نقش بسزایی دارد.
2 هدف کلی آشنایی با موضوعات کلامی مدرن و رویکردهای نوین الهیاتی در دنیای جدید و فراهم ساختن بستری برای اطلاعات پیشینی جهت نقد و بررسی مطالب جدید الهیاتی
3 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث کلام قدیم و فلسفه اسلامی وغرب و منطق
4 اهداف یادگیری 1.آشنا شدن دانشجویان با موضوعات کلامی مدرن و رویکردهای نوین الهیاتی. 2.دست یابی به مهارت بررسی، ارزیابی و نقد دیدگاههای روشنفکران دینی.3- حتی المقدور بدست آوردن مهارت جهت بیان ایده جدید
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین وجلسه حاضر (مهندسی معکوس) در برخی جلسات در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث و انجام تکالیف خواسته شده در زمان مقرر و اشتراک گذاری آنها در کلاس بصورت حضوری و شفاهی
7 منبع منابع اصلی: عقل و اعتقاد دینی، مایکل پترسون، ترجمه ابراهیم سلطانی و احمد نراقی، طرح نو، تهران، 1376. علم و دین ، ایان باربور، ترجمه خرمشاهی. نقد برهان پذیری وجود خدا، عسکری سلیمانی. فلسفه دین، جان هیک.کلام فلسفی، سلطانی و نراقی. درآمدی بر فلسفه دین و کلام جدید، فنایی. فلسفه دین، حسین زاده. منابع فرعی: عقل و وحی در قرون وسطی، اتین ژیلسون. خدا و اختیار مساله شر، ترجمه محمد سعیذی مهر. انتظار بشر از دین، آیت الله جوادی آملی. مباحث پلورالیسم دینی، جان هیک و عبدالرحیم گواهی.
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت و تخته وایت برد
9 نحوه ارزشیابی آزمون میان ترم، تکلیف، آزمون پایان ترم و پرسش کلاسی
10 فایل Pdf File