1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی دوره کارشناسی |
2 |
هدف کلی |
مهارت نسبی در گفتگوی انتقادی در مواجهه با مسائل اجتماعی و علمی جهت راهیابی به طریق صواب |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با منطق تصدیق |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو بتواند بصورت منطقی و به دور از تعصب تشخیص دهد که محل اشکال و مساله اصلی گفتگوی دو طرفه چیست و از چه راهکاری برای پاسخگویی استفاده کند. |
5 |
روش تدریس |
بیان مطالب منطقی با مشارکت دانشجو و تحلیل مطالب و در نتیجه یادگیری مطلب در کلاس. مشارکت فعال دانشجویان در مصداق یابی مطالب. پرسش در ابتدای هر جلسه نسبت به مطالبی که در جلسه گذشته مطرح شده است. |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تکلیف. مشارکت فعال در طول کلاس. آماده سازی مطالب هر جلسه برای جلسه بعد |
7 |
منبع |
المنطق، محمدرضا المظفر، دارالعلم، قم، 1381.
فهرست مطالعات: المقرر فی شرح منطق المظفر. السید رائد الحیدری. ذوی القربی. قم. 1386.
الجوهر النضید. علامه حلی. تصحیح وتعلیق محسن بیدارفر. انتشارات بیدار. قم . 1381 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته وایت برد و دیتا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم 3.5 نمره و پایان ترم 12 نمره و آزمونک 1.5 نمره. تکلیف1 نمره . پرسش کلاسی 2 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |