1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس عمومی دوره کارشناسی رشته علوم قرآنی |
2 |
هدف کلی |
توانمندسازی دانشجویان برای فهم دقیق تر آموزه های اعتقادی و پاسخ به شبهات درون دینی اعتقادی در حد توان |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با منطق و مفاهیم دینی |
4 |
اهداف یادگیری |
دریافت صحیحی از اثبات وجود خدا و صفات او.عدل خداوند و بحث های مطرح درباره نبوت و امامت و معاد و پاسخ به برخی شبهات مطرح در مباحث فوق |
5 |
روش تدریس |
استفاده نرم افزار اداب کانکت و نمایش فایل متنی.ارسال فایل صوتی درسی برای دانشجویان .استفاده از منابع متعدد علمی برای گفتمان دوطرفه میان استاد و دانشجو، پرسش کلاسی، سئوال و زمان برای تفکر و دریافت استنباطها و یافته های دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
آماده سازی درس هرجلسه برای جلسه بعد. شرکت در گفتمان دوطرفه کلاس. تشویق دانشجویان به تفکر و بیان استنباطات آنها |
7 |
منبع |
منابع اصلی آموزشی
ایضاح المراد فی شرح کشف المراد، ربانی گلپایگانی، علی، رائد، قم: 1392 ش.
توحید در قرآن، جوادی آملی، عبدالله، قم: اسراء، 1383 ش.
عدل الهی، مطهری، مرتضی، تهران: صدرا، 1371ش.
وحی و نبوت در قرآن، جوادی آملی، عبدالله، قم: اسراء، 1381 ش.
وحی شناسی، ربانی گلپایگانی، علی، قم: نشر رائد، 1391ش.
راه و راهنماشناسی، یزدی، مصباح، قم: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، 1393ش.
امامت در بینش اسلامی، ربانی گلپایگانی
آموزش عقاید، مصباح یزدی
براهین و نصوص امامت، علی ربانی گلپایگانی
عقائد الامامیه، محمدرضا مظفر |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از لپ تاپ و نرم افزار اداب کانکت و وایت برد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
2 نمره آزمونک. 4 نمره میان ترم. 2 نمره پرسش در کلاس. 12نمره پایان ترم. |
10 |
فایل |
Pdf File |