طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس اختیاری مقطع کارشناسی فلسفه و حکمت اسلامی است که برای دانشجویان این مقطع معرفی شده است
2 هدف کلی آشنایی و مهارت نسبی دانشجویان برای چگونگی تسهیل گری و پرورش تعقل، خلاقیت، قدرت انتقادی و استدلال آوری کودکان است.
3 شایستگی های پایه آشنایی با فلسفه و منطق
4 اهداف یادگیری دانشجو توانایی مدیریت کلاس با کودکان، چگونگی برگزار کردن کارگاه برای پرورش خلاقیت و تفکر انتقادی و مراقبتی و... کودکان را می یابند
5 روش تدریس بیان مطالب اصلی به صورت سخنرانی همراه با مشارکت دانشجویان در برگزاری کلاس به شیوه کارگاه فبک و نیز ارائه حل تمرین بصورت کارگاهی در کلاس و انجام تکالیف خارج از کلاس
6 وظایف دانشجو آماده سازی تکالیف و مطالعه دروس و پاسخگویی در کلاس و مشارکت فعال در تمرینات کلاسی و خارج از آن
7 مواد و امکانات آموزشی استفاده از وایت برد و دیتا
8 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی 2 نمره. آزمونک 1.5 نمره. میان ترم 3.5 نمره. پایان ترم 12 نمره. تکلیف 1 نمره
9 منبع درآمدی بر برنامه فلسفه برای کودکان. نوشته یاری دهنوی، مراد. سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار زهره فتحی تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 1394. مبانی روان شناسی رشد شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان. مهرنوش هدایتی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستاران محمدابراهیم باسط، زهره فتحی تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک),.1394 نگاهی به فلسفه برای کودکان از منظر فلسفه تعلیم و تربیت سعید ضرغامی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار عاطفه تاجیک تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک). 1394 حلقه کند و کاو اخلاقی: تربیت اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان روح الله کریمی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار مرضیه لطفی تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک), 1394 اصول تسهیل گری و ویژگی های تسهیل گر حلقه کند و کاو مژگان رشتچی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار مرضیه لطفی . تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک), 1394 تیزفکری مهارت فهم و سنجش استدلال حامد صفائی پور؛ با همکاری الهام یوسفی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار مرضیه لطفی تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک), 1394. نقد مبانی فلسفی : فلسفه برای کودکان. علی ستاری قم:پژوهشگاه حوزه و دانشگاه,۱۳۹۳
10 فایل Pdf File