1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس اختیاری مقطع کارشناسی فلسفه و حکمت اسلامی است که برای دانشجویان این مقطع معرفی شده است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی و مهارت نسبی دانشجویان برای چگونگی تسهیل گری و پرورش تعقل، خلاقیت، قدرت انتقادی و استدلال آوری کودکان است. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با فلسفه و منطق |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو توانایی مدیریت کلاس با کودکان، چگونگی برگزار کردن کارگاه برای پرورش خلاقیت و تفکر انتقادی و مراقبتی و... کودکان را می یابند |
5 |
روش تدریس |
بیان مطالب اصلی به صورت سخنرانی همراه با مشارکت دانشجویان در برگزاری کلاس به شیوه کارگاه فبک و نیز ارائه حل تمرین بصورت کارگاهی در کلاس و انجام تکالیف خارج از کلاس |
6 |
وظایف دانشجو |
آماده سازی تکالیف و مطالعه دروس و پاسخگویی در کلاس و مشارکت فعال در تمرینات کلاسی و خارج از آن |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از وایت برد و دیتا |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی 2 نمره. آزمونک 1.5 نمره. میان ترم 3.5 نمره. پایان ترم 12 نمره. تکلیف 1 نمره |
9 |
منبع |
درآمدی بر برنامه فلسفه برای کودکان. نوشته یاری دهنوی، مراد. سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار زهره فتحی
تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 1394. مبانی روان شناسی رشد شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان. مهرنوش هدایتی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستاران محمدابراهیم باسط، زهره فتحی
تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک),.1394
نگاهی به فلسفه برای کودکان از منظر فلسفه تعلیم و تربیت
سعید ضرغامی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار عاطفه تاجیک
تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک). 1394
حلقه کند و کاو اخلاقی: تربیت اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان
روح الله کریمی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار مرضیه لطفی
تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک), 1394
اصول تسهیل گری و ویژگی های تسهیل گر حلقه کند و کاو
مژگان رشتچی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار مرضیه لطفی . تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک), 1394
تیزفکری مهارت فهم و سنجش استدلال
حامد صفائی پور؛ با همکاری الهام یوسفی؛ سرویراستار رضا حسینی؛ ویراستار مرضیه لطفی
تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ گروه فکرپروری برای کودکان (فبک), 1394.
نقد مبانی فلسفی : فلسفه برای کودکان. علی ستاری قم:پژوهشگاه حوزه و دانشگاه,۱۳۹۳ |
10 |
فایل |
Pdf File |