سرفصل مطالب

سرفصل مطالب
# سرفصل مطالب طرح درس (براساس سرفصل)
1 این جلسه اختصاص به تحولات قرن بیستم و ظهور سبک هایی چون کوبیسم، اکسپرسیونیسم، فوتوریسم و کانستراکتیویسم به همراه طرح تاریخچه آن و بررسی پروژه ها و معماران مطرح آن شکل می گیرد. و با طرح بحث اخلاق در معماری و نمایشگاه کلمبین، سبک های آرت نوو و آرت دکو و معرفی آنتونی گائودی و آثار وی پایان می پذیرد. در این می بایستی هر سبک را بطور مجزا با پروژه های متعدد معرفی و معماران صاحب سبک آنرا معرفی نمود .
2 این جلسه اختصاص به تحولات قرن بیستم و ظهور سبک هایی چون کوبیسم، اکسپرسیونیسم، فوتوریسم و کانستراکتیویسم به همراه طرح تاریخچه آن و بررسی پروژه ها و معماران مطرح آن شکل می گیرد. و با طرح بحث اخلاق در معماری و نمایشگاه کلمبین، سبک های آرت نوو و آرت دکو و معرفی آنتونی گائودی و آثار وی پایان می پذیرد. در این می بایستی هر سبک را بطور مجزا با پروژه های متعدد معرفی و معماران صاحب سبک آنرا معرفی نمود .
3 این جلسه اختصاص به تحولات قرن بیستم و ظهور سبک هایی چون کوبیسم، اکسپرسیونیسم، فوتوریسم و کانستراکتیویسم به همراه طرح تاریخچه آن و بررسی پروژه ها و معماران مطرح آن شکل می گیرد. و با طرح بحث اخلاق در معماری و نمایشگاه کلمبین، سبک های آرت نوو و آرت دکو و معرفی آنتونی گائودی و آثار وی پایان می پذیرد. در این می بایستی هر سبک را بطور مجزا با پروژه های متعدد معرفی و معماران صاحب سبک آنرا معرفی نمود .
4 این جلسه به مباحث دوره انتهایی معماری مدرن می پردازد و در ادامه به معرفی آثار معمارانی چون لویی کان و آلوارآلتو پرداخته خواهد شد .
5 در این جلسه می بایست به مباحثی پیرامون معماری مدرن اولیه و مدرن متعالی پرداخته شود. در این راستا به معماران و آغاز کنندگان این جریان مشخصاً به آگوست پره و پیتر بهرنس باید اشاره نمود. در ادامه به معرفی معمارانی چون: والتر گروپیوس و مدرسه باهاوس ، فرانک لوید رایت و معماری ارگانیک، لوکوربوزیه(فلسفه ،آثار و مدوالر)، میس فان درروهه پرداخته خواهد شد.
6 این جلسات مشخصاً به طرح و ارائه مباحث و مطالب دوران مدرن تا پست مدرن معماری می پردازد. در این جلسه فرآیند نزدیک شدن هنر و معماری به سوی مدرنیسم اول می بایست برای دانشجویان بیان گردد . در این راستا تحول مجدد در شکل گیری تصور فضایی و ورود به عصر نسبیت در فیزیک می بایست شرح داده شود. در ادامه می بایست به سبکهای هنری ای که تحت تأثیر این تصور فضایی جدید بوجود آمده اند اشاره کرد.
7 این جلسات اختصاص به موضوعات و معرفی آثار و معماران دوران پست مدرن داشته و در ادامه به معرفی سبک هایی چون های- تک، اکوتک، نئومدرن و ... می پردازد.
8 این جلسات اختصاص به موضوعات و معرفی آثار و معماران دوران پست مدرن داشته و در ادامه به معرفی سبک هایی چون های- تک، اکوتک، نئومدرن و ... می پردازد.
9 مباحث معماری نوین و از دوره رنسانس تا شروع انقلاب صنعتی
10 معماری معاصر ایران
11 معماری معاصر ایران
12 در این جلسات دانشجو در رابطه با یک موضوع از جریانات معماری معاصر 1 به نقد و تحلیل یک یا چند اثر معماری می پردازد و نتیجه آن را در کلاس بصورت پاورپوینت ارائه خواهد کرد.
13 به جمع بندی تاریخ معماری معاصر غرب و تحلیل کلیات موضوع و اهمیت آن پرداخته میشود و نتایج آن بطور کلی مورد بررسی قرار می گیرد.
14 بررسی معماری معاصر ایران
15 بررسی معماری معاصر ایران