طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره سه واحد نظری تخصصی-اختیاری ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیک گرایش علوم و فناوری کوانتومی
2 هدف کلی مطالعه مبانی نظری درهم‌تنیدگی کوانتومی و شناسایی، سنجش و ساخت حالت‌های درهم‌تنیده
3 شایستگی های پایه آشنایی با اطلاعات و رایانش کوانتومی و ساختار نظری‌اطلاعاتی مکانیک کوانتومی
4 اهداف یادگیری آشنایی با سامانه‌های مرکب و درهم‌تنیدگی کوانتومی، آشنایی با ناموضعیت کوانتومی و نامساوی بل، آشنایی با نمایش هیلبرت‌اشمیت و تانسور هم‌بستگی، آشنایی با معیارهای جداپذیری، آشنایی با نگاشت‌های مثبت و شاهدهای درهم‌تنیدگی آشنایی با کانال‌های کوانتومی موضعی و غیرموضعی، آشنایی با سنجه‌های درهم‌تنیدگی آشنایی با درهم‌تنیدگی سامانه‌های چندبخشی، آشنایی با خالص‌سازی و تقطیر درهم‌تنیدگی، آشنایی با سامانه‌های متغییر‌پیوسته و درهم‌تنیدگی آن‌ها
5 روش تدریس 1) تدریس مطالب در کلاس، 2) واگذاری تکلیف به دانشجویان در طی جلسه درس، 3 برگزاری آزمون‌ها
6 وظایف دانشجو 1) شرکت در جلسات درس، 2) فعال بودن در کلاس، 3) انجام تکالیف واگذارشده، 4) مطالعه مطالب درسی، 5) شرکت در آزمون‌ها
7 منبع - R. Horodecki, P. Horodecki, M. Horodecki, K. Horodecki, "Quantum Entanglement, Review of Modern Physics", The American Physical Society, V81, 865-942, (2009). - M. Lewenstein, “Lecture Notes on Quantum Information Theory”, Wintersemester, University of Honnover (2000/2001) - J. Audretsch, "Entangled Systems: "New Directions in Quantum Physics", Wiley-VCH Verlag, 1rst Edition, (2007). - A. Buchleiter, C. Viviescas, M. Tiersch, "Entanglement and Decoherence", Springer-Verlag, (2009). - I. Bengtsson, K. Zyczkowski, "Geometry of Quantum States: An Introduction to Quantum Entanglement", Cambridge University Press, 1rst Edition, 2006. - D. Brus, G. Leuchs, "Lectures on Quantum Information", WILEY-VCH, 2007.
8 مواد و امکانات آموزشی گچ و تخته، کتاب درسی و مراجع معرفی شده در ابتدای ترم و یا در طی جلسات کلاسی
9 نحوه ارزشیابی تکلیف‌ها و فعالیت کلاسی 4 نمره، مجموعه آزمون‌ها در طی نیم‌سال 16 نمره
10 فایل Pdf File