طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی مطالعه و ارزیابی تنوع زیستی در کشاورزی با تاکید بر بوم نظام های زراعی
3 شایستگی های پایه توانایی در ارزیابی شاخص های تنوع زیستی کشاورزی
4 اهداف یادگیری توانایی در ارزیابی شاخص های تنوع زیستی در بوم نظام های زراعی فراتحلیل تنوع زیستی و ارائه راهکارهای مناسب برای حفاظت از تنوع زیتی در بوم نظام های زراعی
5 روش تدریس بصورت تئوری
6 وظایف دانشجو حضور مستمر و فعال در کلاس و شرکت در مباحث کلاسی و ارائه سمینار
7 منبع 1. جایگاه تنوع اکولوژیکی در توسعه پایدار. 1382. علیرضا کوچکی و عبدالمجید مهدوی دامغانی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. 441 ص. 2. تنوع زیستی کشاورزی. 1384. علیرضا کوچکی، عبدالمجید مهدوی دامغانی، بهنام کامکار، محمد فارسی، پرویز رضوانی مقدم و امیر بهزاد برزگر. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. 3. تنوع زیستی و کشاورزی پایدار. 1387. علیرضا کوچکی و سمانه نجیب نیا. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. 4. تنوع زیستی در نظام¬های تولید کشاورزی. 1390. علیرضا کوچکی، فرنوش فلاح پور و قربانعلی رسام. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. Benckiser, G., Schnell.2006. Biodiversity in Agricuhtural Production Systems. CRC Press. Gepts, P., Famula, Tjomas R, Bettinger, Robert L., Damanaia, Ardeshir B., McGUIRE,Patrick F., Qualest. Calvin O. 2012. Biodiversity in Agriculture Domestication, Evolution, , and Sustainability. Cambridge University Press.
8 مواد و امکانات آموزشی نیاز به امکانات سمعی و بصری و کامپیوتر
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر 15% میان ترم، ارائه سمینار و شرکت در مباحث کلاس 35% آزمونهای نهایی 50%
10 فایل Pdf File