1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در مقطع ارشد واز دروس اختصاصی واصلی رشته مدرسی گرایش منابع اسلامی است که درس نهج البلاغهیک پیش نیاز آن می باشد. |
2 |
هدف کلی |
شناخت بخشهای سه گانه نهج البلاغه وبویژه بخش نامه ها و دوره حکومت امام علی ع. |
3 |
شایستگی های پایه |
با گذراندن درس نهج البلاغه یک دانشجو با چارچوب اصلی ومحتوای نهج البلاغه ومفاهیم اساسی آن آشنایی دارد وباگذراندن این درس احاطه بیشتری به نهج البلاغه پیدا می کند. |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت دقیق مفاهیم کلامی -اجتماعی وسیاسی نهج البلاغه ودستیابی به سیره نظری وعملی امام علی ع در رفتار اجتماعی وسیاسی وفرهنگ آفرینی . |
5 |
روش تدریس |
طرح چند سئوال درابتدای هر جلسه درس -ارائه وسخنرانی- گفتگوی کلاسی. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم - تقریرمکتوب درس بصورت جزوه درسی -مراجعه به منابع وارائه کلاسی . |
7 |
منبع |
نهج البلاغه شریف رضی -دانشنامه امام علی - فرهنگ آفتاب- فصل هایی از برخی شرح های نهج البلاغه. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب - تخته وایت برد - درمواردی استفاده از پاور - جزوه کلاسی . |
9 |
نحوه ارزشیابی |
نمره پاسخ به سئوالات ومشارکت در گفتگوی کلاسی- نمره تقریر مکتوب درس - نمرهآزمون پایان ترم. |