1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس آموزش ریاضی 2 به عنوان یکی از درسهای اختیاری کارشناسی ریاضی؛ دانش لازم در زمینه مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات را فراهم میسازد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و برنامه درسی ریاضی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی
آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات
آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده
آمادگی دانشجویان برای گذراندن دروس تکمیلی رشته آموزش ریاضی |
4 |
روش تدریس |
با مشارکت دانشجویان مباحث مختلف پیرامون آموزش ریاضی توسط استاد درس پیشنهاد شده و دانشجویان به بیان نظرات خود میپردازند. با صلاح دید و راهنمایی استاد درس، دانشجویان در موضوعات مرتبط به ارائه سمینار میپردازند. |
5 |
وظایف دانشجو |
انتظار میرود پس از تشکیل تیمهای گروهی به دلخواه، طبق سرفصل درس عنوانی را انتخاب و با همکاری گروهی در رابطه با موضوع انتخابی تحقیق و پژوهش کرده و در زمان مقرر به ارائه سمینار بپردازند. همچنین حضور موثر در کلاس و پاسخ به تمرینات تحویلی را مد نظر قرار دهند.کلیه منابع و اطلاعات کافی در دو جلسه ضبط شده ایتدایی توضیح داده شده است. |
6 |
منبع |
1. ح. علم الهدایی، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ١٣٨٨ 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی مرتبط با سر فصل دروس
4. منابع اعلام شده در گروه کلاسی تشکیل شده. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
بهره مندی از وبینار دانشگاهی و همچنین شبکه های اجتماعی فعال، کتابها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی و عناوین سمینارها |
8 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و موثر در کلاس، ارائه تمرینات تحویلی، ارائه سمینار کلاسی، آزمون پایان ترم |
9 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات |