طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس آموزش ریاضی 2 به عنوان یکی از درس‌های اختیاری کارشناسی ریاضی؛ دانش لازم در زمینه مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات را فراهم می‌سازد.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و برنامه درسی ریاضی
3 شایستگی های پایه آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده آمادگی دانشجویان برای گذراندن دروس تکمیلی رشته آموزش ریاضی
4 روش تدریس با مشارکت دانشجویان مباحث مختلف پیرامون آموزش ریاضی توسط استاد درس پیشنهاد شده و دانشجویان به بیان نظرات خود می‌پردازند. با صلاح دید و راهنمایی استاد درس، دانشجویان در موضوعات مرتبط به ارائه سمینار می‌پردازند.
5 وظایف دانشجو انتظار می‌رود پس از تشکیل تیم‌های گروهی به دلخواه، طبق سرفصل درس عنوانی را انتخاب و با همکاری گروهی در رابطه با موضوع انتخابی تحقیق و پژوهش کرده و در زمان مقرر به ارائه سمینار بپردازند. همچنین حضور موثر در کلاس و پاسخ به تمرینات تحویلی را مد نظر قرار دهند.کلیه منابع و اطلاعات کافی در دو جلسه ضبط شده ایتدایی توضیح داده شده است.
6 منبع 1. ح. علم الهدایی، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ١٣٨٨ 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی مرتبط با سر فصل دروس 4. منابع اعلام شده در گروه کلاسی تشکیل شده.
7 مواد و امکانات آموزشی بهره مندی از وبینار دانشگاهی و همچنین شبکه های اجتماعی فعال، کتاب‌ها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی و عناوین سمینارها
8 نحوه ارزشیابی حضور فعال و موثر در کلاس، ارائه تمرینات تحویلی، ارائه سمینار کلاسی، آزمون پایان ترم
9 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات